Opony

2017.12.01

Mazex z Gdańska od 7 lat w sieci BestDrive

Wiele rodzajów samochodów jest obsługiwanych w serwisach pod szyldem BestDrive ale takie kolosy nie trafiają tam codziennie. Mowa o potężnym samochodzie gaśniczym marki Barrakuda wyposażonym w 2 silniki o łącznej mocy 1270 KM, który jadąc 150 km/h potrafi dorównać prędkością lądującemu samolotowi. Jest to nie lada wyczyn zważywszy, że pojazd z ładunkiem wody waży ponad 50 ton! Czerwona Barrakuda błyskawicznie dojeżdża do najdalszego punktu gdańskiego portu lotniczego, na którym pełni całodobową służbę. Ten drogowy gigant serwisuje swoje potężne koła w firmie Mazex, która od 2011 roku pracuje w ramach sieci BestDrive należącej do koncernu Continantal. Serwis przy ulicy Kartuskiej 447 był w pierwszej czwórce firm, które zapoczątkowały rozwój marki BestDrive w Polsce.

Zresztą patrząc na Mazex z historycznego punktu widzenia, należy odnotować, że firma zawsze była w czołówce biznesowych przemian. Przecież to Mazex, ponad 20 lat temu, uruchomił w gdańskiej dzielnicy Kokoszki – w obiekcie własnej bazy transportowej –  pierwszy na tym terenie ogólnodostępny serwis motoryzacyjny.

Należy wiedzieć, że wcześniej jedynie firmowe ciężarówki korzystały z usług wewnętrznego warsztatu funkcjonującego na potrzeby tego typu działalności, Obsługiwano i naprawiano tam m.in. cysterny, które zaopatrywały stację paliw należącą w tym czasie do firmy Mazex.

Przez minione lata, już ogólnodostępna stacja serwisowa była modernizowana, rozbudowywana, dochodziły kolejne usługi. Początkowo była tylko wulkanizacja, potem doszły naprawy mechaniczne aut ciężarowych, dostawczych i osobowych. Dzisiaj oferta obejmuje także serwisowanie pojazdów rolniczych i przemysłowych. Właścicielem firmy jest Jan Bastian.

Powierzchnia ogólna obiektu to 4 tys. m kw. w tym blisko 1 tys. m kw. pod dachem. Do dyspozycji klientów jest 6 stanowisk serwisowych. W Biurze Obsługi Klienta pracują 2 osoby a w części warsztatowej 7 mechaników. Nowoczesny park maszynowy jest regularnie wymieniany bądź modernizowany.

Siedziba firmy znajduje się nieopodal skrzyżowania obwodnicy Trójmiasta z trasą wylotową na Kaszuby. Stałym elementem  tego węzła komunikacyjnego są samochody tkwiące w tzw. korku. Kierowcy z nudów rozglądają się po okolicy i co widzą? Serwis BestDrive, logo Continental i pełen wykaz oferowanych usług. Niektórzy zapamiętują to miejsce na przyszłość ale wielu kierowców, zamiast stać  w niekończącym się zatorze, zjeżdża w stronę serwisu aby umówić się na wizytę lub od razu skorzystać z usługi. Bardzo dużą grupę klientów, co też jest wynikiem umiejscowienia firmy, stanowią kierowcy aut flotowych. Spora ich część to wynik wieloletniej współpracy z BestDrive. Z ciekawostek warto wspomnieć o regularnie obsługiwanych autach z lotniskowych wypożyczalni. W 2017 roku w serwisie zmieniono wystrój biura i poczekalni dla klientów. Stale jest powiększana powierzchnia magazynowa depozytów opon.

Na prośbę o podsumowanie minionych 7 lat pod szyldem BestDrive , Jacek Meller szef serwisu opon w firmie Mazex, powiedział, że to był trafny wybór, który zdecydowanie przyśpieszył rozwój firmy. Jest dużo więcej pracy, do tego stopnia, że w sezonie trzeba wydłużać godziny działalności  aby obsłużyć wszystkich klientów. – Niewątpliwą siłą warsztatów z logo BestDrive jest fakt, że korzystając z gotowych wzorców, w krótkim czasie wdrożyliśmy nowoczesne technologie i procedury jakościowe, zwiększyliśmy efektywność pracy a także – chciałbym to szczególnie zaakcentować – umocniliśmy naszą pozycję na lokalnym rynku. Korzystamy z systemu informatycznego Integra, który jest dla nas dobrodziejstwem w codziennej pracy. Mamy szybszy przepływ dokumentów oraz przyśpieszoną komunikację z dostawcami części i opon poprzez elektroniczną wymianę dokumentów. Nieocenioną wartością jest także szybki dostęp do obszernej bazy danych technicznych modeli aut, które serwisujemy. Dzięki Integrze, mając w ręku jedynie dowód rejestracyjny, natychmiast odkrywamy wszystkie techniczne tajemnice samochodu, co jest niezwykle istotne w profesjonalnej  obsłudze  – mówi Jacek Meller. –  Regularnie korzystamy z licznych szkoleń organizowanych przez BestDrive dla mechaników i kadry zarządzającej. Na bieżąco mamy kontakty mailowe, telefoniczne, ale też i osobiste z pracownikami centrali BestDrive w Polsce. Dwa razy w roku, kadra zarządzająca serwisami spotyka się na specjalnie organizowanych konferencjach. To swoiste forum dyskusyjne służy poszerzeniu wiedzy fachowej uczestników, a także umożliwia bezpośrednią, przyjacielską wymianę poglądów i doświadczeń zawodowych. Dobre, sprawdzone rozwiązania, modyfikacje i ulepszenia, z powodzeniem stosowane w codziennej pracy serwisów z szyldem BestDrive  są propagowane wśród uczestników tych praktyczno – edukacyjnych spotkań – podkreśla J. Meller. – Jako przedstawiciel serwisu obsługującego dużą liczbę  aut flotowych chciałbym zwrócić uwagę na narzędzie, którym się posługujemy. Jest to nowoczesna i funkcjonalna platforma internetowa BestDrive Flota służąca do koordynowania procesów związanych z sezonową wymianą ogumienia.  BestDrive w kontaktach z serwisami sieci realizuje w 100 % swoje  hasło: wszystko czego potrzebuje Twój serwis!