BLOG BESTDRIVE

Siedem kilometrów do granicy. Naszą przygodę z branżą oponiarską zaczęliśmy na ulicy Lwowskiej w Przemyślu dokładnie 15 lat temu. Stąd do granicy z Ukrainą mamy tylko 7 kilometrów – mówią Małgorzata i Wojciech Bielas, właściciele firmy BIELPON, która od jesieni 2014 roku działa w ramach sieci BestDrive należącej do koncernu Continental.

Pierwszy mini serwis oponiarski powstał w… piwnicy teściowej pana Wojciecha. Po trzech latach działalności firma przeniosła się do wydzierżawionego budynku – oczywiście przy ulicy Lwowskiej. Od 2010 roku rozpoczęto budowę własnego obiektu, który uruchomiono w październiku 2014 roku. Najnowszy adres to – nie mogło być inaczej – Lwowska 144a, zaledwie 250 metrów od poprzedniej lokalizacji.

Dzisiaj BIELPON zajmuje powierzchnię 5 tys. m kw., z czego 1,5 tys. m kw. pod dachem. Duży i utwardzony plac manewrowy – to połowa sukcesu, bowiem każdy klient, a w szczególności kierowca ciągnika siodłowego musi swobodnie wjechać i wyjechać z serwisu. Przygotowano także parking dla aut osobowych. W środku hali serwisowej są 4 stanowiska do obsługi samochodów osobowych, terenowych i dostawczych, 1 stanowisko dla ciężarówek i 2 stanowiska dla potrzeb mechaniki samochodowej. Na podkreślenie zasługuje fakt wyposażenia serwisu w liczne urządzenia testująco – diagnostyczne, które stanowią cenne wsparcie przy profesjonalnej obsłudze i naprawach współczesnych pojazdów. Załogę stanowi 4 mechaników i 2 osoby w biurze obsługi klienta.

Na miejscu działa sklep z częściami zamiennymi i akcesoriami motoryzacyjnymi. Jest przechowalnia opon. Ten sektor usług rozwija się z każdym rokiem. Mieszkańcy Przemyśla mają coraz większe samochody, do każdego po 2 komplety dużych rozmiarowo opon. W związku z tym te opony trzeba gdzieś przechować. – W ramach umów świadczymy usługi dla flot i przechowujemy sezonowo dużo opon flotowych – mówi Wojciech Bielas.

Firma specjalizuje się w ogumieniu dla potrzeb rolnictwa i leśnictwa a także w oponach przemysłowych do 56 cali. Jeżeli ktoś w Przemyślu i okolicy potrzebuje opon do wózka widłowego to jedzie od razu na Lwowską 144a. Na pewno znajdzie potrzebną oponę w firmowym magazynie. Często zdarza się, że opona „widlaka” ulega awarii w momencie gdy ogromna ciężarówka czeka na pilny rozładunek! Wtedy może pomóc tylko BIELPON.

Do dyspozycji klientów jest serwis mobilny, który również nie odmówi pomocy w terenie przy wymianie np. specjalistycznej opony w koparce.

Przez całe 10 lat BIELPON zajmował się sprzedażą hurtową opon prowadząc w Przemyślu samodzielny oddział, znanej w Polsce, firmy Handlopex.

Z racji bliskości granicy państwowej i położeniu serwisu, w barwach BestDrive, przy międzynarodowej trasie E 40 wiodącej z Francji przez Belgię, Niemcy, Polskę, Ukrainę, Rosję aż do Kazachstanu często klientami serwisu BestDrive BIELPON są obcokrajowcy. Do niedawna najliczniejszą grupę stanowili Ukraińcy. Właściciele serwisu pamiętają lata, w których odbiorcami ponad 50 proc. rocznej sprzedaży opon i usług motoryzacyjnych byli sąsiedzi zza pobliskiej granicy. Teraz mają swoje problemy wewnętrzne, stąd nie przyjeżdżają do Polski tak licznie jak dawniej.

Na Lwowskiej 144a ze szczególną starannością podchodzą do każdego klienta. Przy zmianie kół lub tylko opon mechanicy serwisu BIELPON dokładnie sprawdzają (bezpłatnie) stan klocków i tarcz hamulcowych a potem składają sprawozdanie właścicielom aut, opisując w jakim stanie są te – jakże ważne dla bezpieczeństwa – elementy układu hamulcowego.

Dobrze sprawdza się w BIELPON -ie „karta klienta”. Osoby korzystające z usług serwisu zbierają na karcie specjalne pieczątki i już po czterech adnotacjach mogą przyjechać na gratisowy przegląd auta. Natomiast wszyscy klienci, którzy zakupili tutaj opony otrzymują możliwość skontrolowania po 6 miesiącach od daty zakupu – aktualnego stanu ogumienia. Wówczas jest sprawdzane i w razie potrzeby uzupełniane ciśnienie w oponach oraz dokładnie badany poziom zużycia ogumienia. Chodzi tutaj o wczesne wykrycie np. usterek związanych z działaniem układu zawieszenia czy też prawidłowość ustawienia geometrii kół.

Troska o kierowcę – podoba się klientom korzystającym z usług serwisu. Widać to najlepiej po tym, jak często odwiedzają firmę. A branżowa konkurencja jest i to na wyciągnięcie ręki. Tylko na samej Lwowskiej działa…7 serwisów oponiarskich!

- Chcąc konkurować na lokalnym rynku usług motoryzacyjnych, nie mogliśmy zatrzymać się w miejscu pod względem wyposażenia serwisu i standardu obsługi klienta – mówi Wojciech Bielas. – Od 2011 roku mamy kontakty handlowe z Continental Opony Polska. Widzę, że jest to współpraca partnerska, oparta na zdrowych zasadach. A opony otrzymujemy zawsze na czas. Dlatego pierwsze spotkanie z przedstawicielami koncernu Continental odbyło się w maju 2014 roku. Po dwóch miesiącach była decyzja o przystąpieniu serwisu BIELPON do rodziny BestDrive a już w grudniu nastąpiło otwarcie serwisu w barwach tej sieci. Korzystając z gotowych, sprawdzonych wzorców BestDrive, w krótkim czasie wdrożyliśmy nowoczesne technologie i procedury oraz zwiększyliśmy efektywność pracy.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.