BLOG BESTDRIVE

Niewiele serwisów oponiarskich może pochwalić się korespondencją otrzymywaną od zagranicznych klientów. Do włocławskiego Motokomu napisał klient, na stałe mieszkający we Francji, który korzystał z ich usług. Na pocztówce z zabytkami Paryża przesłał życzenia dla pracowników serwisu a także serdeczne podziękowania za profesjonalną i wzorcową opiekę nad jego autem. Podobnie było z Włochem, który przyjechał na święta do rodziny w Polsce. Niestety jego krążownik szos stracił przednią i tylną oponę oraz uszkodził felgi. W „gorącym” świątecznym czasie auto przyjechało na lawecie. Nowe opony 18 cali były – jak zawsze – w magazynie ale na naprawę felg kierowca musiał nieco zaczekać. Jednak przy odbiorze sprawnego auta, Włoch był tak sympatycznie zaskoczony jakością naprawy nietypowych felg, że obdarował załogę serwisu szlachetnym trunkiem przywiezionym z Italii.

Od grudnia 2015 roku Motokom działa w barwach sieci BestDrive należącej do koncernu Continental. – Decyzja o przystąpieniu do tej grupy serwisów to prezent na jubileusz 25 – lecia działalności firmy – mówi Edward Gulin, właściciel.

Początki działalności oponiarskiej sięgają roku 1990, ale jeszcze wcześniej był komis samochodowy funkcjonujący w latach 80 – tych. Po nim została historyczna nazwa Motokom. Pierwsza siedziba serwisu, na dzierżawionym terenie, była przy ulicy Toruńskiej we Włocławku, obok giełdy samochodowej. W tej lokalizacji działalność prowadzono do roku 2014. Jednocześnie od 2000 roku pracował – już na własnym terenie – oddział firmy przy ulicy Stefana Okrzei 8. Od tego roku datuje się także współpraca Motokomu z Continental Opony Polska. – To długi czas na rzetelną ocenę i dokonanie wyboru partnera biznesowego – mówi Edward Gulin. – Gdybym miał krótko podsumować kontakty z COP, to powiedziałbym, że są uczciwe. No i jeszcze produkt, czyli opony grupy Continetal. Są zawsze na czas w naszym magazynie i mają najmniejszy odsetek reklamacji. Stąd nasza obecność pod szyldem BestDrive.

Aktualnie Motokom dysponuje obiektem o powierzchni 1 tys. m kw. ulokowanym w sercu 115 tys. miasta, blisko hipermarketów. Często klienci zostawiają tutaj auta np. na wymianę opon a sami idą na zakupy. Obok znajduje się ruchliwa droga krajowa nr 91, dawna „1” łącząca północ z południem kraju. Najnowszy obiekt sieci BestDrive wyróżnia się w okolicy atrakcyjną wizualizacją.

Serwis ma 5 stanowisk wyposażonych w specjalistyczne maszyny i urządzenia do obsługi aut osobowych, terenowych i dostawczych. Kadra firmy liczy 6 mechaników. W Biurze Obsługi Klientów ( BOK ) pracują 3 osoby m.in. Bartłomiej ( syn właściciela ) i synowa Agnieszka. Natomiast firmową księgowością zarządza Maria Gulin, żona Edwarda. Od 2004 roku Motokom zajmuje się dystrybucją olejów silnikowych. Za tę część firmy jest odpowiedzialny m.in. zięć właściciela serwisu. Na uwagę zasługuje utrzymująca się od lat stabilizacja załogi.

Obok usług z zakresu serwisowania opon Motkom oferuje naprawy mechaniki samochodu, hamulców, obsługę klimatyzacji, naprawy układu wydechowego ( spawanie aluminium ) oraz wymianę oleju. Obsługiwane są także czujniki ciśnienia TPMS. Od wielu lat specjalnością firmy jest naprawa i prostowanie felg. Technologia została kupiona przez Edwarda Gulina podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich od branżowej firmy z USA. On też osobiście zajmuje się naprawą felg samochodowych i motocyklowych. Serwis obsługuje także motocykle w zakresie wymiany opon.

Kolejną specjalnością jest rozbudowany dział geometrii kół wyposażony m.in. w najnowocześniejsze urządzenie 3D firmy Hunter, które w niecałe dwie minuty kompleksowo sprawdza ustawienie zbieżności i daje pełną informację na ten temat. Mało tego, Motokom ma specjalnie zbudowany kanał serwisowy 10 metrowej długości, który umożliwia pomiary i regulację geometrii kół aut dostawczych. A jeżeli dodamy do tego fakt, że brama wjazdowa na to stanowisko ma 4,40 m wysokości to widać, że w tym serwisie można obsługiwać wszystkie modele samochodów dostawczych. – Ostatnio gościliśmy u nas nietypową Toyotę furgon z bardzo długim rozstawem osi – mówi Bartłomiej Gulin. – To auto nie mieściło się na stanowisku w żadnym serwisie. Dopiero z naszą pomocą można było kompleksowo obsłużyć ten samochód.

Do serwisu przy Okrzei 8 przyjeżdżają także specjalistyczne auta np. opancerzone bankowozy. Nie dość, że ciężkie do podniesienia to dodatkowo ich opony mają specjalne wkłady bezpieczeństwa umożliwiające kontynuację jazdy np. z przestrzeloną oponą.

W Motokomie do pracy przy ogumieniu jest wykorzystywana , rzadko spotykana w serwisach, montażownica bez łyżki obsługująca koła do 28 cali. A jeżeli już jesteśmy przy temacie rzadko spotykanych urządzeń serwisowych to firma używa w codziennej pracy…myjki do kół. Na powitanie każde zdemontowane koło jest dokładnie umyte. Wywołuje to na początku zdziwienie klientów, które szybko zamienia się  w pochwałę profesjonalizmu i jakości obsługi – jak to jest w zwyczaju serwisów z szyldem BestDrive.

Na pytanie o plany na najbliższe lata , Edward Gulin odpowiada, że przymierza się do uruchomienia przy Okrzei 8 Stacji Kontroli Pojazdów a także w związku z tym, że serwis ma dużą powierzchnię dachów eksponowanych na południe – myśli o montażu baterii solarnych, bo to działanie ekologiczne ale też ekonomiczne.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.