Diagnostyka

2017.10.27

Stangum z Opola dołączył do sieci BestDrive

Serwis nowej ery. Jest taka załoga serwisu motoryzacyjnego, która w pracy rozumie się bez słów. Wszyscy jej członkowie działają sprawnie, fachowo i systematycznie, wykonując usługi na najwyższym poziomie jakościowym. Ale czy może być inaczej jeżeli wcześniej, podczas cyklicznych szkoleń, ci sami pracownicy z emocjonalnym zaangażowaniem wspólnie tworzyli i definiowali, punkt po punkcie, kodeks zasad obsługi klienta. A wszystko po to, aby później, w codziennej pracy, niczego nie improwizować i nie kombinować a jedynie sprawnie korzystać z osobiście wypracowanych gotowych procedur. W tym samym kodeksie zapisano, w sposób przejrzysty i nie budzący wątpliwości, także zasady oceny pracowników oraz system ich premiowania. A gdzie to wszystko przygotowano i wdrożono? W firmie Stangum z Opola, która w październiku 2017 roku dołączyła do sieci BestDrive.

Historia firmy sięga początku lat 90. Wtedy to wujek dzisiejszego właściciela serwisu uruchomił w garażu rodzinnego domu przy ulicy Prószkowskiej w Opolu, jednostanowiskowy, jednoosobowy warsztat wulkanizacyjny. I jak to w wielu tego rodzaju branżowych historiach, po kilku latach, taki model prowadzenia biznesu okazał się niewystarczający. Stąd zapadła decyzja o zakupie ziemi i budowie serwisu oponiarskiego od podstaw. Wybór padł na działkę przy ulicy Wrocławskiej 139, na której najpierw wybudowano serwis a po latach dobudowano magazyn opon. Firma radziła sobie dobrze, klienci chętnie korzystali z jej usług, z czasem to miejsce na planie Opola stało się powszechnie znanym punktem usług motoryzacyjnych.

Duży przełom wizualizacyjny tego serwisu nastąpił w ostatnim okresie. Dzisiaj ruchliwa trasa wylotowa z Opola czyli ulica Wrocławska mogłaby bez problemu zmienić nazwę na ul. Motoryzacyjną gdyż obok serwisu Stangum lub w bliskiej odległości znajdują się autoryzowane salony i serwisy takich marek jak: Mercedes, BMW, Opel, Toyota i Mazda. Jakby tego było mało – serwis BestDrive sąsiaduje z największym w Opolu i jednym z największych w Polsce, Centrum Handlowym „Karolinka” rozlokowanym na powierzchni 79tys. m kw. i – patrząc z motoryzacyjnego punktu widzenia – dysponującym blisko 3 tys. miejsc parkingowych!

 Dlatego też przy Wrocławskiej 139, po blisko rocznej modernizacji, powstał w drugiej połowie kwietnia 2017 roku obiekt na miarę XXI wieku co dobitnie widać chociażby podczas wirtualnego spaceru na stronie internetowej firmy. Starannie zaprojektowany, nowoczesny architektonicznie, przestronny obiekt o powierzchni ogólnej 766 m kw. w tym 400 m kw. powierzchni magazynowej, z obszernym utwardzonym placem manewrowym. Serwis zapewnia dużo przestrzeni dla klientów i ich aut. Wyróżnia się atrakcyjną i nowoczesną wizualizacją. Nocą wszystkie napisy na budynku są podświetlone i widoczne z daleka.

W tym serwisie sieci BestDrive, który oddał do dyspozycji klientów ponad 50 m kw. powierzchni na Biuro Obsługi Klienta (BOK) kierowcy oczekują na odbiór auta na wygodnych kanapach, z filiżanką aromatycznej kawy, a jeżeli przyjechali z dziećmi, bo i tak się może zdarzyć, to milusińscy znajdą zajęcie w specjalnie dla nich przygotowanym miejscu do zabawy. W hali serwisowej, przy stanowiskach obsługi, działają kamery, z których obraz jest wyświetlany na ekranie jednego z dwóch, dużych telewizorów zamontowanych w BOK. Dzięki temu klienci mogą w dowolnej chwili sprawdzić aktualny stan prac związany z obsługą powierzonego auta.

Na pytanie skąd pomysł na BestDrive – Tomasz Groehl, właściciel firmy Stangum odpowiada, że o wyborze partnera biznesowego zadecydowały pozytywne doświadczenia wynikające z długoletniej współpracy z Continental Opony Polska i merytoryczne rozmowy prowadzone z przedstawicielami sieci BestDrive, Jednak decydujący był… projekt wizualizacji serwisu, który wręcz urzekł właściciela Stangum –u. – Skala zmian i potencjał, który niesie ze sobą przemyślana w najdrobniejszym szczególe wizualizacja serwisu BestDrive nie ma nic wspólnego z „pudrowaniem” rzeczywistości ale, nie waham się użyć tych słów, to prawdziwa rewolucja: w wyglądzie, w otoczeniu, w odbiorze klientów, w opinii o nas – podkreśla Tomasz Groehl.

Najnowszy serwis sieci BestDrive w Polsce dysponuje 4 stanowiskami do obsługi aut osobowych, terenowych i dostawczych oraz jednym stanowiskiem dla samochodów ciężarowych. Obok obsługi kół, wymiany filtrów i oleju, proponuje szeroki zakres napraw z zakresu mechaniki pojazdowej, serwis i obsługę klimatyzacji, regenerację – na mistrzowskim poziomie – felg aluminiowych. Żelazną zasadą obowiązującą w Stangum-ie jest kontrola techniczna i sprawdzenie ciśnienia powietrza w kole zapasowym.

Właściciele aut przybywających do serwisu tylko w sprawie opon otrzymują przy okazji przegląd wszystkich płynów eksploatacyjnych. Kontrolowany jest także ogólny stan techniczny pojazdu, a właściciel otrzymuje kompleksową informację, co należy poprawić lub wymienić w samochodzie.

Na podkreślenie zasługuje fakt wyposażenia serwisu w liczne nowoczesne urządzenia testujące i diagnostyczne, które stanowią cenne wsparcie przy profesjonalnej obsłudze i naprawach współczesnych pojazdów.

Z racji bliskości granicy Stangum obsługuje wielu klientów z Niemiec, którzy przyjeżdżają na ulicę Wrocławską 139 najnowszymi modelami aut. – I tutaj sprawdza się system informatyczny Integra, dostosowany do potrzeb funkcjonowania sieci BestDrive w Polsce – mówi Tomasz Groehl. – Jego bezcenną wartością, obok szybkiego przepływu dokumentów oraz przyspieszenia komunikacji z dostawcami części i opon poprzez elektroniczną wymianę dokumentów jest także błyskawiczny dostęp do obszernej bazy danych technicznych modeli aut, które serwisujemy. Wystarczy dowód rejestracyjny auta, które do nas trafiło i dzięki Integrze odkrywamy wszystkie jego techniczne tajemnice, jakże istotne w profesjonalnej obsłudze na najwyższym poziomie, jak to w serwisie BestDrive.

Stangum jest aktywny w Internecie i umożliwia klientom umówienie wizyty w serwisie a także rezerwację wybranego kompletu opon, które zostaną zamontowane podczas wizyty.