BLOG BESTDRIVE

Najnowsza opona zimowa Continental jest przeznaczona do samochodów osobowych o bardzo wysokich osiągach oraz pojazdów typu SUV. Charakterystyczny, asymetryczny wzór bieżnika zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę zarówno na suchych, jak i zaśnieżonych nawierzchniach.

Continental WinterContact TS 850 P jest efektem ponad 60 lat pracy nad udoskonalaniem rozwiązań dla opon zimowych przez koncern Continental. Nowa opona zastąpi ContiWinterContact TS 830 P i ContiCrossContact Winter.

Lepsze prowadzenie na śniegu

Największy wpływ na bezpieczeństwo jazdy po drogach pokrytych śniegiem, ma bark wewnętrzny opony. Dlatego też nowa opona zimowa Continental charakteryzuje się większymi kątami pochylenia i zwiększonym zagęszczeniem lameli w porównaniu do swojej poprzedniczki – TS 830 P. Na powierzchni bieżnika Continental WinterContact TS 850 P znajduje się większa liczba bloków, co przełożyło się na znaczące zwielokrotnienie liczby krawędzi poprzecznych. Lamele w środkowej części bieżnika oraz na wewnętrznej części opony wypełniają się większą ilością śniegu, przez co zwiększa się tarcie i poprawia przyczepność.

Technologia w służbie bezpieczeństwa

W przypadku stosowania asymetrycznych wzorów bieżnika, za zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania odpowiada środkowa część powierzchni styku opony z nawierzchnią. Dlatego też właśnie ta część bieżnika nowej zimowej opony Continental charakteryzuje się przerywaną strukturą zapobiegającą przechylaniu się bloków, przez co duże siły powstające przy hamowaniu na mokrej lub suchej nawierzchni mogą być skutecznie zniwelowane. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów elastyczne bloki zwiększają powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Bez względu na to czy nawierzchnia jest mokra, czy sucha, drogę hamowania udaje się skrócić nawet o pięć procent.

Lepsze wyniki także na suchej nawierzchni

Komfort i bezpieczeństwo na suchych nawierzchniach zależą w dużym stopniu od sztywności bieżnika opony. Aby poprawić ten parametr, inżynierowie Continental rozwinęli konstrukcję barku zewnętrznego nowej opony TS 850 P. Stąd lamele bloków zewnętrznej części opony są zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększać ich sztywność. Pozwala to zapewnić jeszcze większą precyzję ruchu opon podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jednocześnie lamele i bloki znajdujące się na wewnętrznej stronie opony i w środkowej części bieżnika dodatkowo zwiększają przyczepność. Kolejnym rozwiązaniem zastosowanym przez konstruktorów jest krótsza ściana boczna opony dostosowująca się do działania sił poprzecznych.

Wersja dla SUV-ów — doskonałe osiągi nawet na szutrze

Opony Continental WinterContact TS 850 P SUV mają większe bloki, dzięki czemu podczas jazdy na szutrze nie zagarniają kamieni. Co więcej, konstrukcja korpusu jest przystosowana do masy cięższych samochodów SUV i skuteczniejszego przenoszenia większych sił pojawiających się podczas hamowania, pokonywania zakrętów, czy przyspieszania.

Aż 80 rozmiarów nowej opony do 2016 roku

Opona Continental WinterContact TS 850 P i jej „większa siostra” – Continental WinterContact TS 850 P SUV, będą w nadchodzącym sezonie zimowym stopniowo zastępowały opony ContiWinterContact TS 830 P i ContiCrossContact Winter. Opony z bieżnikiem Continental WinterContact TS 850 P będą dostępne aż w 80 wersjach dostosowanych do felg o rozmiarach od 16 do 20 cali oraz w szerokościach od 205 do 275 milimetrów o indeksie prędkości aż 270 km/h.

Continental zmienia nazwy opon

Wraz z pojawieniem się na rynku opon Continental WinterContact TS 850 P następuje zmiana nazewnictwa letnich i zimowych opon samochodowych Continental. W przyszłości wszystkie nowe produkty będą pozbawione przedrostka „Conti”. Nowe nazwy są częścią procesu ujednolicania nomenklatury produktów koncernu Continental.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.