BLOG BESTDRIVE

Conti.eContact do aut elektrycznych i hybrydowych, to pierwszy produkt koncernu Continental, który został sklasyfikowany do kategorii „A” na unijnej etykiecie opon. Opona zyskała uznanie kierowców testowych ze względu na przyczepność na mokrej nawierzchni oraz niskie opory toczenia.

Opona Conti.eContact została opracowana już kilka lat temu z myślą o pojazdach elektrycznych. Od 2015 roku jej udoskonalona wersja może być montowana również w modelach hybrydowych. Przeznaczona do stosowania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych Conti.eContact ma na ścianie bocznej umieszczone logo „BlueEco”. Nowa opona jest dostępna w sześciu rozmiarach dla felg 17- i 18-calowych i może być wykorzystywana w takich modelach jak Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h, Porsche Cayenne S Hybrid, a także w innych samochodach osobowych i SUV-ach z napędem hybrydowym. .

Opona przyszłości

Dzięki wielu innowacyjnym rozwiązaniom i procesom technologicznym, nowa Conti.eContact jest pierwszym produktem koncernu Continental z klasyfikacją
„A” na unijnej etykiecie opon. W mieszance krzemionkowej opony zastosowano nowo opracowany związek Green Chili. Dzięki niemu, tarcie wewnętrzne materiałów wypełniających oraz polimerów jest niższe niż w tradycyjnych mieszankach gumowych. Pozwoliło to na obniżenie oporów toczenia, przy jednoczesnym utrzymaniu należytych właściwości jezdnych i odpowiedniej skuteczności hamowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo, podwójne lamele w blokach bieżnika nowej Conti.eContact umożliwiają uzyskanie „efektu wycieraczki” na mokrych nawierzchniach. Warstwa wody znajdująca się przed czołem opony ulega rozproszeniu, co przekłada się na skrócenie drogi hamowania.

ContiSilent

Kiedy pojazdy hybrydowe przełączają się na napęd elektryczny – stają się niemal bezszelestne. W związku z tym, że hałas opon nie jest wówczas tłumiony przez inne źródła dźwięku, na przykład przez tradycyjny silnik, to jest on jeszcze bardziej odczuwalny. Dlatego nową Conti.eContact opracowywano z myślą
o zapewnieniu minimalnego poziomu hałasu wewnątrz pojazdu. Komfort ten został osiągnięty dzięki technologii ContiSilent. Cienka warstwa pianki poliuretanowej znajdująca się wewnątrz opony ogranicza wibracje powstające podczas jej toczenia po nawierzchni drogi, a na podwozie przekazywane
są mniejsze drgania.

Lepsze niż tradycyjne

Opory toczenia nowej Conti.eContact przeznaczonej do samochodów hybrydowych są aż o 20 proc. niższe od opon konwencjonalnych. Natomiast w wersji dla samochodów elektrycznych, opory toczenia zmniejszono nawet o 30 proc. Było to możliwe dzięki charakterystycznej budowie opony, która jest wyjątkowo wysoka i wąska.

Nowa Conti.eContact ma podobną skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni co normalne opony samochodowe. A biorąc pod uwagę hamowanie na suchej nawierzchni, zapewnia ten sam wysoki poziom jakości co opony Continental do samochodów z nadwoziem typu sedan o porównywalnych rozmiarach.

Jak wynika z badań Continental, udział pojazdów hybrydowych w grupie samochodów osobowych w 2020 roku może sięgnąć nawet 8 procent. Opony Conti.eContact zdobyły już zaufanie VW i Renault. Firma spodziewa się też rekomendacji innych wiodących europejskich producentów samochodów.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.