BLOG BESTDRIVE

Na desce rozdzielczej samochodu znajduje się wiele kolorowych kontrolek, które informują o ewentualnych usterkach. Nierzadko kierowcy widzą tam świecącą ikonkę symbolizującą silnik (tzw. kontrolka check engine ). Ale czy zawsze jest to powód do niepokoju?

Kolor kontrolki ma znaczenie
Warto wiedzieć, że nie wszystkie komunikaty na desce rozdzielczej mogą alarmować o zagrożeniach. Część ikonek ma charakter informacyjny. Wszystko uzależnione jest od koloru święcącej się kontrolki:

  • czerwone - alarmują,
  • pomarańczowe - ostrzegają,
  • zielone /niebieskie - informują.


Uwaga na „żółty silnik”
Kontrolka check engine umieszczona na desce rozdzielczej ma kształt silnika i przekazuje informacje o jego pracy. Jeśli się nie zapala, wówczas funkcjonowanie silnika przebiega bez zakłóceń. Gdy się zaświeci na pomarańczowo, informuje tym samym o istniejących nieprawidłowościach w zakresie przebiegu procesów spalania.

Poniżej prezentujemy kilka najczęstszych sytuacji, w których kierowcy mogą spodziewać się uaktywnienia kontrolki check engine.

Święcąca kontrolka po pewnym czasie gaśnie
Jeżeli system elektroniczny wykryje usterkę, spowoduje to zapalenie się pomarańczowej kontrolka silnik. Jednak w przypadku, gdy błąd przy kolejnych uruchomieniach silnika nie będzie się pojawiał, po pewnym czasie ikonka zniknie. Dzieje się tak m.in. w przypadku zbyt niskiego napięcia w instalacji przy rozruchu podczas dużego mrozu, wypadających zapłonów albo zawilgocenia silnika podczas mycia pojazdu.

Święcąca kontrolka mimo normalnej pracy silnika
Zdarzają się sytuacje, gdy kontrolka check engine świeci cały czas, a silnik pracuje prawidłowo. Przyczyną takiego stanu może być zaśniedziały styk lub niewielka wilgoć przy wtyczkach. Dla komputera sterującego silnikiem są to nieprawidłowości w wartościach przekraczających parametry założone przez producenta samochodu.

Święcąca kontrolka a nieprawidłowa praca silnika
Kiedy kontrolka check engine świeci cały czas, a jednocześnie zauważalna jest utrata mocy silnika, najpewniej mamy do czynienia z poważną usterką. Pojazd automatycznie „przechodzi” w awaryjny tryb pracy, więc kontynuowanie jazdy jest możliwe. Warto jednak w takiej sytuacji niezwłocznie udać się do warsztatu samochodowego, aby specjaliści zdiagnozowali przyczynę nieprawidłowości.

Ponadto pomarańczowa kontrolka check engine może zapalać się m.in. w sytuacji zatankowania pojazdu paliwem gorszej jakości albo gdy silnik nie pali na jeden cylinder.

Czy świecącą kontrolkę check engine można zbagatelizować?
Aktywna kontrolka check engine świadczyć może o wystąpieniu różnych usterek - mniej lub bardziej ważnych. Chociaż w każdym z przypadków możliwe jest kontynuowanie jazdy, przy najbliższej okazji warto odwiedzić profesjonalny warsztat samochodowy. Co prawda samodzielne usunięcie błędu jest możliwe (wystarczy zgasić silnik i zresetować komputer pokładowy odpowiednim bezpiecznikiem albo poprzez odłączenie akumulatora na kilka minut), jednak nie warto ryzykować.

Specjaliści z naszego warsztatu samochodowego szybko i rzetelnie wykrywają wszelkie usterki, odczytując kod występującego błędu. Następnie zajmują się usuwaniem nieprawidłowości i profesjonalnym zresetowaniem komputera pokładowego. Przekazując samochód w ręce fachowców, wydłużasz jego żywotność oraz sprawne działanie.

Komentarze

Dodaj komentarz

Komentarze:

Kupiłem mercedes s klasa 320cdi rok2008 swieci silniczek cały czas ale moc jest ale gdy jadę biegi zmieniają sie bardzo dobrze ale gdy zwalniam to czuje jak reddukują biegi co to może być

dodany przez Krystian Kowalski, 11-02-2015 23:31:37

Skoda rapid 1.2 tsi kontrolka check engine. Diagnostyka paliwo zatankowane 15 maja na orlenie w zakopanem notabene verva wczesniej bywalo ze tankowalem na tesco i ok....

dodany przez Pawel, 03-06-2015 00:17:14

Bardzo dobra strona dzieki za pomoc

dodany przez slawek, 12-09-2015 12:29:07

Fakt zatankowałam na Orleanie ,pokonałam trasę 240km.lampka silnika zapaliła mi się fakt pod koniec jazdy,ale nigdzie się nie zatrzymymywałam,po zatrzymaniu się na 20 min.kontrolka pomigała i zgasła,ale jak ruszyłam to się włączyła,tak było wczoraj,dzisiaj poszła sprawdzić i niestety kontrolka się pali,jaka może być przyczyna??czyżby paliwo??

dodany przez Anna Czyzewska, 25-10-2015 10:56:49

bardzo fajna stronka

dodany przez Jarek Drabik, 28-11-2015 08:10:31

Słowa uznania dla osoby, która umieścila takie informacje. Bardzo pomagają przy wstępnym określeniu możliwości eksploatacji pojazdu. Dziękuję !!

dodany przez Witold I, 05-04-2016 11:08:26

Kontrolka pomarańczowy samochodzik pali się cały czas,silnik pracuje dobrze,po zretesowaniu po 40 km zapala się ponownie i świeci się cały czas , co może być przyczyną.Mam opla corsę z 2000r. silnik o poj.1000l.,przebieg 86.000km. nadany:Tadeusz Duda 15.05.2016r.

dodany przez Tadeusz Duda, 15-05-2016 10:10:51

Panie Tadeuszu, wstępną odpowiedź na pytanie, co dokładnie zepsuło się w samochodzie, przyniosłoby odczytanie kodów błędów ze sterownika i podgląd parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym za pomocą komputera diagnostycznego. Resetowanie sterownika, czy to za pomocą komputera diagnostycznego, czy to poprzez odłączenie akumulatora, to nie naprawa, tylko usunięcie błędu, który wkrótce wraca, gdyż podstawowa usterka nie jest przez to usunięta. To może być zarówno usterka elektroniczna, jak i mechaniczna (np. nieszczelność układu dolotowego, zużycie katalizatora itp.). Być może usterka jest łatwa do usunięcia i będzie polegać tylko na wymianie jednego z czujników (np. sondy lambda – to jeden z czujników, który może powodować zaświecenie się kontrolki, a pozostawić osiągi silnika na niezmienionym poziomie). Sugeruję wizytę w serwisie, który odczyta kody błędów (niestety, nie jestem w stanie zrobić tego na odległość), diagnostyka usterki w Pańskim aucie nie będzie droga i nie powinna być trudna – dowie się Pan, co się zepsuło i jaki jest koszt naprawy – byłbym dobrej myśli. Natomiast przedłużające się korzystanie z uszkodzonego układu wtryskowego może spowodować dalsze szkody.

dodany przez BestDrive, 16-05-2016 14:43:52

Chevrolet Captiva 2,2L diesel rp. 2012. Swieci się kontrolka silnika i po każdej wizycie w autoryzowanej stacji wymieniają mi co innego: wąż (bo podobno był pęknięty 2 tys.zł), czujnik (bo podobno był zanieczyszczony- 600 zł) teraz twierdzą, że przepustnica (3 tys. zł). Kolejny fachowiec twierdzi, że kolektor ssący. A światełko jak świeciło tak świeci (a w każdym razie zapala się po kilkudziesięciu km) . Może ma Pan namiary na prawdziwego fachowca w Poznaniu lub okolicach? :) Oczywiście do kosztów nie dodałem badań komputerowych 100 do 150 zł za każdym razem.

dodany przez Maciej Koczorowski, 01-06-2016 12:36:26

Panie Macieju, Proponujemy kontakt z naszym serwisem BestDrive w Poznaniu, który z pewnością postara się pomóc w rozwiązaniu problemu: BestDrive CKS Ul. Dmowskiego 79 Poznań 60-204 Tel. 618 669 574 cks.bestdrive.pl Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 01-06-2016 14:24:10

jak chce niech sie pali ja tak jeżdżę i nic sie nie dzieje .porady poradami ale nikt nie mówi o jednym ta kontrolka czyli sonda lamda przystosowana jest do benzyny i napewno nie do gazu.Mam Forda gzie do gazu jest zainstalowany emulator i to obojetne czy na gazie czy na benzynie jade jest ok..W drugim gdy jade na benzynie nie zapali sie nigdy ale jak przejde na gaz to co troche sie zapala i gasnie i nie zwracam na to uwagi bo nie ma tu emulatora i tak się będzie działo

dodany przez Artur M., 03-06-2016 21:16:26

Czy przyczyną zapalenia się kontrolki silnika check engine mogą być zużyte świece zapłonowe

dodany przez Mariusz Rempalski, 30-06-2016 19:09:56

Tak. W miarę zużycia świec może nasilać się zjawisko wypadania zapłonów, które jest rejestrowane przez sterownik benzyny i może spowodować zaświecenie kontrolki. Zużyte świece zapłonowe wpływają na przyspieszone zużycie przewodów zapłonowych, a także cewek – mogą stać się przyczyną ich usterki, która spowoduje unieruchomienie silnika lub wprowadzenie go w tryb awaryjny. Sugeruję wykręcić świece i ocenić ich stan, a jeśli mają za sobą większy przebieg, od razu je wymienić. Oczywiście przyczyna zaświecenia się kontrolki może być też inna – należałoby odczytać diagnoskopem kody usterek, a następnie je zinterpretować.

dodany przez BestDrive, 01-07-2016 08:53:45

4 miesiace temu wymienilem sonde lambda poniewaz zdiagnozowano ze sonda nie pracuje,teraz ponownie sie zapalila, ale samochod nie stracil mocy pracuje normalnie, Co jest przyczyna? pozdrawiam

dodany przez wojtek, 23-10-2016 12:40:00

nadmienie do powyzszego opisu ze jest to samochod Toyota Corolla 2005r, USA 1.8

dodany przez wojtek, 23-10-2016 12:42:13

4 miesiace temu wymienilem sonde lambda poniewaz zdiagnozowano ze sonda nie pracuje,teraz ponownie sie zapalila, ale samochod nie stracil mocy pracuje normalnie, Co jest przyczyna? Toyota Corolla USA 20051.8.Sonda oryginal zakupiona od Toyoty w USA..

dodany przez wojtek, 23-10-2016 12:44:36

Witam przy audi a4 b6 1.9disel zapala mi sie kontrolka od swiec i mruga nie ustanie do tego po przejechaniu ok.10km zapal mi sie kontrolka od esp i nie znika do puki nie zgasze silnika..moze ktos cos podpowiedziec?Pozdrawiam

dodany przez Mariusz dunaj, 01-11-2016 07:31:42

Witam. Kupilem w sierpniu Mazde 3 BK 1,6 benz. Wymienilem olej skrzyni biegow i silnika. Filtry takze. Po zatankowaniu samochodu po ok.1,5 miesiaca uzywalnosci zapalila sie kontrolka silnika. Zostaly po tym fakcie wymienione sonda lambda oraz katalizator(nie oryginalny) z kolektorem. Przejechalem samochodem ok.120 km. Okazalo sie ze miska olejowa jest do wymiany.W warsztacie wymieniono mi te miske.Przyjechalem na parking.W czasie jazdy nie dzialo sie nic zlego. Dzis po umyciu samochodu na myjni bezdotykowej i zatankowaniu go na stacji benz.Schell kontrolka zapalila sie znowu. Czy moglbym liczyc na porade Panstwa w tej sprawie.Co moze byc przyczyna takiego stanu? Dziekuje i prosze o pomoc.Andrzej

dodany przez Andrzej Pietrzak, 05-11-2016 15:52:50

Panie Mariuszu, Sugeruję podłączenie auta do komputera diagnostycznego w celu odczytania kodów błędów – to standardowy, pierwszy krok w diagnostyce takich problemów. Po odczytaniu błędów, a przed wymianą części, należy ręcznie, „na piechotę” potwierdzić usterkę podejrzanych części. Kontrolka świec żarowych z dużym prawdopodobieństwem sygnalizuje usterkę świecy, jej zasilania bądź sterowania, ale bez odczytania błędów i potwierdzenia wstępnej diagnozy możemy tylko zgadywać, co naraziłoby Pana na niepotrzebne koszty i wymianę części na ślepo. Podobnie w kwestii kontrolki ESP: może to być sygnał zabrudzenia czujnika ABS, jego usterki lub zerwania kabla sygnałowego, niemniej na podstawie opisu objawów nie sposób orzec, co się zepsuło. Z tego samego względu odradzam szukanie pomocy na forach internetowych – bez samochodu i narzędzi można tylko zgadywać. Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 07-11-2016 11:46:49

Panie Andrzeju, Jeśli nie mył Pan podwozia samochodu za pomocą myjki bezdotykowej, czym można ewentualnie uszkodzić kabel sondy lambda, to mycie auta raczej nie miało związku z zaświeceniem się kontrolki. Również zatankowanie auta raczej nie ma z tym związku. Obawiam się też, że (jeśli nie uszkodził Pan sondy podczas mycia), że wymiana katalizatora i sondy to zły trop albo niejedyna usterka, jaka występowała w aucie. Zapraszam do warsztatu. Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 07-11-2016 11:48:27

do P.Andrzeja Pietrzaka,Ja także w tym roku zakupiłem Mazdę 3 bk 1.6 benz.od jakiś 3 miesięcy borykam się z żółtą kontrolką silnika która pojawia się i znika.Często jestem na myjni bezdotykowej(1-2 razy w tygodniu)i także zauważyłem tego wpływ na kontrolkę.Pierwszy raz przytrafiło mi się podczas powrotu z wakacji(samochód stał 9 dni a trochę padało).Przez telefon mechanik powiedział mi że jeżeli to sonda lambda to powiększy się spalanie i zmniejszy moc,ale tak nie było.Kontrolka zgasła 20 km po tankowaniu bodajże na olkopie. 3 dni temu byłem na diagnostyce i podłączeniu pod komputer.Wykryto błąd(który usunięto i na drugi dzień znowu się na chwilę zaświeciła) polegający na nierównym spalaniu pierwszej sondy lambdy,tej przed katalizatorem,ta druga działała równo.Zalecono zmianę stacji paliw.Tankuję na prywatnej stacji, a w mojej miejscowości jest jeszcze tylko orlen więc nie wiem czy nie dojeżdżać 20 km na schell,mam na razie pełen zbiornik ale dam znać czy coś się zmieniło na innym paliwie.czekam na odp czy coś się zmieniło u Pana i pozdrawiam

dodany przez Maciej, 18-11-2016 00:16:34

Witam.Posiadam od kilku miesiecy Nissana X-Traila 2.2 Di 84kM z 2003 r.Od pewnego czasu w czasie jazdy auto nagle spada z obrotow tracac jednoczesnie na mocy wchodzac w tryb awaryjny.Odwiedzilem kilku diagnostow, ktorzy sugierowali to awarie sondy lambda,tonieszczelnosc na ssaniu powietrza/peknieta rura gumowa/.Ostatni diagnosta stwierdzil awarie, ktorej kod brzmi PO204 .Moze ktos mial podobny problem.Pozdrawiam

dodany przez Jan Zywica, 18-11-2016 20:15:05

Hey posiadam opłatę vectra 1.8 c rok 2002. Zapaliła mi się kontrola check. Nie wiem co jest przyczyną pojechalam na serwis podpiąć pod komputer okazało się że muszę wymienić świece... Wymieniłam i kontrola dalej świeci. Na niskich obrotach trochę faluje. Ruszając auto trochę szarpie. Wie ktoś jaka może być przyczyna bo na serwisie powiedzieli jedno i po wymianie nie widać różnicy a kontrola się pali pozdrawiam

dodany przez agabana @interia. pl, 16-12-2016 14:39:06

@agabana Prawdopodobnie świece wymieniono z powodu widocznych śladów zużycia w nadziei, że to pomoże, nie wykonując jednak pełnej diagnostyki układu wtryskowego. Innymi słowy: świece wymieniono, być może należało się, jednak mechanik nie wiedział, co się zepsuło. Bez auta też niewiele pomogę i odradzam poszukiwanie źródła problemów na odległość, gdyż spowoduje to tylko niepotrzebne wydatki. Przyczyną zapalania się kontrolki check engine może być np. wypadanie zapłonów - wówczas wymiana świec byłaby bardzo usprawiedliwiona, jednak również po stronie kabli zapłonowych może być problem. W aucie z 2002 roku można podejrzewać nieprawidłowe działanie sondy lambda przed katalizatorem albo sondy kontrolnej umieszczonej za katalizatorrem - albo z powodu usterki samej sondy, albo za sprawą zużycia katalizatora. Możliwe przyczyny wyświetlania się kontrolki można by mnożyć, ale lepiej po prostu podjechać do warsztatu. Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez Zespół BesDrive, 16-12-2016 16:30:57

komputer byl podpiety niema bledow zaczela palic sie lampka silniczka pomaranczowa.zresetowalem.tez wylaczajac akumulator po wlaczeni zapalil sie Esp i zgasla .znowu po jakims czasie zapalila sie znowu pomaranczowa co mam robic jak jest cieplo jest ok robi sie minus na dworze i znowu tez sie zapala

dodany przez artur koziol, 08-01-2017 10:55:55

Panie Arturze, Należy sprawdzić silnik oraz osprzęt silnika pod kątem uszkodzeń mechanicznych, np. nieszczelności kolektora ssącego pojawiającej się przy spadku temperatury. Nie zaszkodziłoby pozostawić samochód na noc w warsztacie i wykonać diagnostykę komputerową w pojeździe po wychłodzeniu samochodu, gdy zapala się kontrolka check engine, być może z jakichś względów błąd się nie zapisuje, albo też – jako błąd przejściowy – kasuje się po kilku cyklach wyłączenia/włączenia silnika. Pozdrawiamy, zespół BestDrive

dodany przez Zespół BestDrive, 09-01-2017 10:14:32

Witam posiadam volvo s40 2007 już trzeci raz zapaliła się kontrolka" check engine" wymienilam filtry olej i świecie. Test na spalanie jest bardzo dobry. Mechanik po podlaczeniu pod komputer (trzeci raz ta sama informacja z odczytu) powiedział że katalizator do wymiany ale czy to możliwe skoro silnik pracuje bez zarzutu i spaliny tez ok? Proszę o pomoc? Dziękuję

dodany przez Ewelina, 19-01-2017 21:40:58

Dzień dobry, zapaliła sie kontrolka check engine w Hondzie Civic VIII rok produkcji 2006, olej i filtry wymieniane msc temu. silnik pracuje rowno, jedyne co to spalila sie osłonka od katalizatora, czy to moze byc przyczyna zapalenia sie kontrolki?

dodany przez Joanna, 20-01-2017 14:27:19

Witam mam problem z moja vectra b 1.6 16v benzyna 98.r.nie dziala mi predkosciomierz i km dzienne swieci sie abs caly czas.gasnie mi na luzie i na dohamowaniu.krokowy wymieniony egr wyczyszczony ostatnio nz rondzie mi zgasla.pomocy

dodany przez Marcin leszczynski, 23-01-2017 05:09:01

Pani Ewelino, Zużycie/usterka katalizatora może być przyczyną zapalenia się kontrolki check engine, przy czym jednocześnie test wykonany analizatorem spalin może wykazać, że pojazd mieści się w normie, w każdym razie na tyle, by zaliczyć obowiązkowe badania techniczne. Tak czy inaczej przed decyzją o wymianie katalizatora skonsultowałbym się jeszcze z innym mechanikiem w innym warsztacie – błąd sugerujący usterkę katalizatora może być spowodowany awarią innego elementu, np. sondy. Jeśli się okaże, że to katalizator, koszty naprawy można obniżyć, stosując katalizator uniwersalny. Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez Zespół BestDrive, 23-01-2017 09:32:48

Pani Joanno, Wypalenie osłony termicznej katalizatora raczej nie jest przyczyną świecenia się kontrolki check engine. Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez Zespół BestDrive, 23-01-2017 09:34:37

Witam. Posiadam Forda Focusa mk3 1,6i Ecoboost, rok 2012. Podczas rozruchu zimnego silnika (rano, po pracy) kontrolka "check engine" nie gaśnie. Dopiero po kilku uruchomieniach gaśnie. Mija kilka dni i sytuacja się powtarza. Auto odpala normalnie, nie zauważyłam spadku mocy. Silnik pracuje jak zwykle. W serwisie zdiagnozowano następujące błędy: "P2683 - zawór obejściowy chłodziwa - sygnał za wysoki" "P0191 - czujnik ciśnienia rozdzielacz paliwa (ciśnienie paliwa) - sygnał nieprawidłowy." Czy macie Państwo pomysły, w czym problem?

dodany przez Joanna Jagodzińska, 24-01-2017 07:39:28

Witam.mam vectre b z 98roku 1.6 benzyna.gasnie mi na hamowaniu i wysprzeglaniu.wymienilem krokowy i nic.oswieca mi sie tez check engine obroty zpadaja mi czasem do zera. Jaka moze byc przyczyna?

dodany przez Marcin leszczynski, 27-01-2017 10:35:05

Witam. Posiadam Forda Focusa mk3 1,6i Ecoboost, rok 2012. Podczas rozruchu zimnego silnika (rano, po pracy) kontrolka "check engine" nie gaśnie. Dopiero po kilku uruchomieniach gaśnie. Mija kilka dni i sytuacja się powtarza. Auto odpala normalnie, nie zauważyłam spadku mocy. Silnik pracuje jak zwykle. W serwisie zdiagnozowano następujące błędy: "P2683 - zawór obejściowy chłodziwa - sygnał za wysoki" "P0191 - czujnik ciśnienia rozdzielacz paliwa (ciśnienie paliwa) - sygnał nieprawidłowy." Czy macie Państwo pomysły, w czym problem? Ponawiam pilnie prośbę o jakieś sugestie i pomysły.... Auto przeszło przegląd instalacji elektrycznej. Wymieniono jakiś kabel, który był przetarty. Kontrolka po tym fakcie, gasła przez jakieś blisko 2 tygodnie. Dziś nie zgasła. Zatem ów kabel, nie był przyczyną. Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo serwis straszy mnie potwornymi kotami za wymiany kolejnych czujników, na zasadach prób i błędów. Niby wszystko z autem jest ok ale jednak kontrolka nie gaśnie. Nikt nie potrafi zdiagnozować problemu.....

dodany przez Joanna Jagodzińska, 02-02-2017 08:00:33

witam mam mazde 6 2.0 disiel 2003r. przy uruchomieniu silnika swieci mi sie kontrolka pomaranczowa check engine i cały czas sie swieci dopiero po 500metrów jak sie auto zagrzeje zgasze i 5minut odczekam kontrolka gasnie , jak auto ostygnie i znow zapalam znow sie swieci i tak w kołko , wie ktos co to moze byc???? bylem u dwoch mechanikow niby kod bledu usuwaja , swiece zarowe wymienilem a i tak to samo jest ...

dodany przez Agi, 08-02-2017 14:57:12

podczas zwalniania przy skrzyżowaniu zapalają się kontrolki auto nie jedzie trzeba zgasić auto ponownie odpalić audi a3 8l 1,6 benzyna przyczyna nie zawsze tak jest zdarza się co jakiś czas

dodany przez mirek try, 12-02-2017 13:29:15

Witam od jakiegoś czasu mam problem z sondą 2 do czego zmierzam dwa razy byłem na kasowaniu błędu za każdym razem błąd był skasowany ale po jakimś czasie się pojawił pojechałem do serwisu założyć nową sondę 2 po założeniu wogule nie można skasować błędu

dodany przez Krzysztof, 15-02-2017 20:00:49

Witam, mam problem z VW Fox 1.2 2009.Wczoraj zauwazylam,ze autem trzesie przy postoju na swiatlach,kiedy auto jest na niskich obrotach.W drodze powrotnej z pracy auto stracilo moc i zapalila sie kontrolka silnika, wlaczyl sie tryb awaryjny.Sytuacja ta zbiegla sie w czasie z tankowaniem na Orlenie.Do tej pory nic się z autem nie działo.Jade do mechanika dopiero za kilka dni.Prosze o pomoc.Dziekuje.

dodany przez Ala, 21-02-2017 07:30:04

witam auto wv caddy 2008 r 1.9 tdi 75km wymienilem teraz swiece zarowe olej skrzynia olej silnik plus filtry rozrzad ogolnie duzo czesci nowych ale zaswiecila mi sie kontrolka silnika powyzej 100 km na godzine traci moc ale po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu moc wraca jadac mniej niz te 100 jest ok powyzej znowu brak mocy !! ale kontrolka dalej sie pali diagnoza,,??

dodany przez ANDRZEJ SOKOL, 06-03-2017 11:34:16

Suzuki swift 2006 1.4 benzyna zapaliła się kontrolka check engie Silnik normalnie pracuje nic się nie dzieje. Co to może być?

dodany przez Paweł Marczak, 16-03-2017 11:57:43

Mama ten sam problem z.check.engine juz.nie mam.sil 3mechanikow probowalo mi to naprawiac.posiadam polo 1,4 16v 2002 jestem w holandi i jezdze tu do polskich mechanikow podpinaja go pod.komputery wymieniaj czesci i nic wymienili mi przepustnice swiece kable sonde lambda ale na uzywana bo tu nowe czesci sa bardzo drogie po powrocie do domu po 50km na nowo sie zapalila kasowanie bledu tez.nie pomaga dodam ze tez.przed wymiana swiec jedna byla bardzo zalana i teraz nie zalewa co to moze byc za.problem mie mam juz sil do tych mechanikow a do pracy musze czyms jezdzic wiec.boje sie ze cos powaznijszego od tego jeszcze sie zepsuje prosze o porade na meila

dodany przez Wioleta, 31-03-2017 20:53:49

mam porsche cayenne turbo rok 2005 silnik 4,5 wymieniłem 2 sondy lambd przed katalizatorem , bo to miał być powód zapalania się [check engine] a po przejechaniu z warsztatu 30 km znowu sie zapaliło co to jest powodem ze znów sie to zapala prosze o konkretna informacje radę [okolice Jeleniej Góry]

dodany przez stanisław rożniata, 19-04-2017 02:12:59

Panie Stanisławie, przyczyną zapalenia się kontrolki jest albo złe rozpoznanie usterki (wymieniono nie tę część, która była uszkodzona), albo też doszło do zbiegu usterek i coś jeszcze nie działa. Opcjonalnie można zgadywać też, czy jakość i rodzaj zastosowanych części jest odpowiednia, ale jest to tylko zgadywanie. W przypadku sond w układzie wydechowym kluczowa jest też poprawność ich montażu – zwłaszcza gdy w miejsce oryginalnej części montujemy sondę uniwersalną. Zacząłbym od sprawdzenia, czy silnik jest sprawny pod względem mechanicznym, m.in. mam na myśli stan układu dolotowego – nawet drobna nieszczelność np. w układzie podciśnienia może powodować, że podczas diagnostyki komputerowej „wyskakuje” błąd sondy. Tak czy inaczej nie pozostaje Panu nic innego jak wrócić do warsztatu, w którym uprzednio naprawiał Pan samochód, i zgłosić reklamację. Pozdrawiamy, Zespół BesDrive

dodany przez Zespół BestDrive, 04-05-2017 17:02:06

Pani Iwono, proszę koniecznie dobrze zdiagnozować usterkę najlepiej w jakimś dobrym serwisie. Może to tylko uszkodzony czujnik położenia wałka. Fachowcy z BestDrive z pewnością sobie z tym poradzą. Pozdrawiamy Zespół BestDrive

dodany przez Zespół BestDrive, 27-06-2017 14:37:44

Pani Iwono, Może to być zwykłe uszkodzenie czujnika położenia wałka. Jednak, aby skutecznie zdiagnozować usterkę, sugerujemy wizytę w najbliższym serwisie BestDrive, który może Pani wyszukać na stronie: http://bestdrive.pl/znajdz-serwis Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 29-06-2017 10:36:56

Dzien dobry mam jeszcze jedno pytanie odnosnie audi a4b8 benzyna 2010 20 tfsi 180km. Mam pytanie gdy samochod jest zalaczony na postoju to po chwili sa odczuwalne delikatne szarpniecia silnika co to moze byc

dodany przez Iwona zywicka, 30-06-2017 18:51:17

Pani Iwono, przyczyn może być bardzo wiele - koniecznie należy to zweryfikować podłączając się do gniazda diagnostycznego i odczytując kod (y) błędu (ów). Taka diagnostyka nie jest skomplikowana ani droga, wymaga jednak bardzo specjalistycznego oprogramowania które nie jest dostępne we wszystkich warsztatach. Zapraszamy oczywiście do najbliższego serwisu BestDrive.

dodany przez Best Drive, 04-07-2017 17:28:24

mam suzuki liana 1.4 w dyzlu no i pala się 2 kontrolki jeden dzek i drga sa 2 sprężynki co może być za przyczyna bo bylam na komputerze i wykazalo zawor recyklingu spalin a zaprowadziłam do mecha nika stwierdził ze zawor jest dobry chce zaznaczyć ze te kontrolki za palaja się na zolto

dodany przez Maria, 07-07-2017 17:53:35

mam suzuki liana 1.4 w dyzlu no i pala się 2 kontrolki jeden dzek i drga sa 2 sprężynki co może być za przyczyna bo bylam na komputerze i wykazalo zawor recyklingu spalin a zaprowadziłam do mecha nika stwierdził ze zawor jest dobry chce zaznaczyć ze te kontrolki za palaja się na zolto

dodany przez Maria, 07-07-2017 17:57:36

Bylam w bestdrive w wyszkowie powiedziano mi ze to czujnik paska rozrzadu a elektryk zas mowi ze to jest usterka mechaniczna bo swieci sie check w audi a4b8 2.0tfsi i mowi ze to sa najgorsze silniki chciala bym poznac panstwa opinie

dodany przez Marcin Zywicki, 08-07-2017 12:31:19

Witaj Mario. Nie ma sensu korzystać z usługi polegającej wyłącznie na odczytaniu kodów usterek – jest to zaledwie pierwsza część diagnostyki auta. Nawet jeśli z odczytanych kodów błędów wynika, że nie działa poprawnie zawór recyrkulacji spalin, to wcale nie znaczy to, że jest on uszkodzony – jego wadliwe działanie może wynikać z usterki mechanicznej silnika albo awarii innego podzespołu elektronicznego. Uważam, że jedyne sensowne wyjście w tym przypadku to zgłoszenie się do warsztatu w celu usunięcia usterki – uniknie Pani wówczas sytuacji, w której jeden mechanik wymieni jakieś części na podstawie diagnozy innego. Zresztą doświadczony mechanik niezależnie od tego, co przyniesie mu klient, sam od początku wykona pełną diagnostykę, a dopiero potem przystąpi do naprawy. Odradzam też samodzielną wymianę części na podstawie odczytanych przez proste diagnoskopy kodów usterek – zwykle jest to strata pieniędzy nie prowadząca do skutecznej naprawy. Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 13-07-2017 14:00:42

Marcinie, trudno powiedzieć, czy wspomniany silnik 2.0 TFSI należy do „najgorszych” silników czy też choćby szczególnie nieudanych z racji tego, że jest kilka generacji jednostek 1.8/2.0 TSI/TFSI zasadniczo różniących się budową i mających inne problemy. By się wypowiedzieć na temat tego silnika, musiałbym znać kod silnika, jakkolwiek jest prawdopodobne, że mowa o jednostce cierpiącej na problem dotyczący wadliwych pierścieni tłokowych. Nawet jeśli tak jest, te usterki naprawia się. Zespół BestDrive

dodany przez Best Drive, 13-07-2017 14:10:24

W moim. Audi swieci sie check a4b82.0tfsi 2010 wymienili mi już wszystko rozrzad jakies czujniki pierscienie rolki i mialo byc dobrze a swieci sie dalej mowia zeby wgrac nowy system jyz nie wiem co mam robic prosze o rade

dodany przez Marcin zywicki, 20-07-2017 21:44:08

Witam mam taki problem Posiadam audi a2 1.4 benzyna 2002r Czasem pojawia się kontrolka silnika i wyskakuje blad EPC. Dziś tez miałam problem dwa razy żeby go odpalic, wyskakiwala kontrolka akumulatora choć był ładowany w czwartek. Jaka to przyczyna?

dodany przez Agnieszka, 22-07-2017 20:30:46

Witam.W sobotę zakupiliśmy używanego HYUNDAIA TUCSONA 2008r. i po zatankowaniu benzyny 95 pojawiła się kontrolka żółtego helikoptera CHECK ENGINE.Oczywiście byliśmy od razu po zakupie na stacji kontroli pojazdów i nie stwierdził żadnych istotnych nieprawidłowości.Tyle cp pod nadwozie weszliśmy to powiedział ,że było widać nie dawno konserwowane i pokazał w którym miejscu warto jeszcze zakonserwować. Na razie auto musimy zarejestrować więc po tym planuję wybrać się do stacji kontroli pojazdów żeby sprawdzić rozrząd i elektrykę.Niestety ale mieszkam we Wrocławiu więc będę musiał szukać tutaj porządnej stacji kontroli pojazdów i mechanika chyba ,że Państwo coś mi polecicie oraz odpowiecie na powyższy problem.

dodany przez Mariusz Leszczyński, 24-07-2017 11:35:06

Panie Marcinie, niektóre usterki są mniej, inne bardziej skomplikowane i tym samym trudniejsze do zdiagnozowania i usunięcia. Jednakże, nie ma takich których, się nie da usunąć. Dzisiejsze samochody pełne są zawodnej "elektroniki" i bywa ona kłopotliwa i kapryśna. Czasem po prostu nie należy ustawać w wysiłkach. Często niestety stopniowo, ale skutecznie udaje się wyeliminować wszystkie przyczyny usterek i kłopot z głowy na lata. Proszę zaufać prawdziwym fachowcom z BestDrive.

dodany przez BestDrive, 25-07-2017 12:05:08

Panie Mariuszu, zapraszamy do serwisu BestDrive Thart, we Wrocławiu przy ul. Leona Popielskiego 7, tel. 71 324 18 21 Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 25-07-2017 12:09:42

Pani Agnieszko, przyczyn może być naprawdę bardzo wiele - jedyny sposób, to podłączyć się do gniazda diagnostycznego i odczytać kod(y) błędu(ów). Taka diagnostyka nie jest skomplikowana ani droga, wymaga jednak bardzo specjalistycznego oprogramowania, które nie jest dostępne we wszystkich warsztatach. Zapraszamy oczywiście do najbliższego serwisu BestDrive. Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 25-07-2017 12:23:30

Zaswieciła mi się kontrolka w kolorze białym. Wyglądała jak filiżanka z Krzyśkiem bo była zarysowania para. Audio a4 b8

dodany przez Edyta Augustyniak, 15-08-2017 20:44:40

Pani Edyto, Najprawdopodobniej chodzi o kontrolkę systemu rozpoznawania zmęczenia, który rozpoznaje objawy wyczerpania fizycznego na podstawie ruchów kierownicy i odpowiednio wcześnie zaleca kierowcy przerwę w podróży. Aby się jednak upewnić, że to ta kontrolka pojawiła się u Pani sugerujemy sprawdzenie oznaczeń kontrolek w instrukcji obsługi Pani auta. Pozdrawiamy, Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 16-08-2017 15:54:05

Skoda Fabia 1.9tdi pierwszej generacji. Świeci się kontrolka silnika. Nie można jej skasować. Jaka może być usterka i gdzie jej szukać?

dodany przez Grzegorz Najwer, 28-08-2017 15:39:00

mam audi a4b8 i mam problem bo jak kupiłam samochod o tylna klapa otwierala się tylko z kluczyka a teraz to już wogole nie mogę jej otworzy może wy mi cos pomożecie i podpowiecie co to może byc

dodany przez iwona zywicka, 28-08-2017 17:02:13

Panie Grzegorzu, kontrolka oznacza, że trzeba się wybrać do fachowca, by nie tylko odczytać kody błędów (te można odczytać podpinając czytnik kodów) ale także wykorzystując jego wiedzę i doświadczenie definitywnie zdiagnozować usterkę i ją usunąć. Dokładnie opiszemy to w artykule zaplanowanym już na czwartek. Oczywiście zapraszamy do najbliższego serwisu Best Drive Zespół Best Drive

dodany przez Best Drive, 29-08-2017 11:37:27

Pani Iwono, w takiej sytuacji trudno cokolwiek zdalnie doradzić - taki zamek musi obejrzeć fachowiec. Zachęcamy do wizyty w naszym najbliższym serwisie. Zespół Best Drive

dodany przez Best Drive, 29-08-2017 11:47:42

Witam. W BMW 320d E91 rok 2006 diesel zapaliła się kontrolka silnika na zółto. Ostatnio mąz samodzielnie czyścił EGR. Czy to moze być być przyczyną? Dodam ze jeśli naciśnie się pedał gazu do końca to auto nie przyspiesza, dopiero jak się popuszcza go powoli, to dopiero zaczyna przyspieszac. Jakieś sugestie?

dodany przez Aneta K, 30-09-2017 20:36:27

Pani Aneto, teoretycznie poprawne wykonanie czyszczenia EGR nie powinno być przyczyną zapalenia się kontrolki. Natomiast kilkukrotne nieudane próby (chodzi o odpowiednio długo utrzymanie bardzo wysokiej temperatury, by wypalić zalegającą sadzę) mogą negatywnie wpływać na pracę silnika. Sugerujemy przede wszystkim udanie się do dobrego warsztatu i odnalezienie przyczyny - może to być przecież zwykły zbieg okoliczności. Naturalnie zapraszamy do najbliższego serwisu BestDrive. Pozdrawiamy Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 04-10-2017 09:37:09

Dioda check engine po skasowaniu gaśnie i silnik pracuje b.d. do czasu jego wyłączenia. Można przejechać nawet kilkaset km bez jej zapalenia się.Przy ponownym uruchomieniu Zapala się po paru minutach i trzeba ponownie usuwać błąd resetujac poprzez połączenie zdjętych klem akumulatora. Dwukrotne diagnozowanie komputerowe w różnych warsztatach nie pokazało miejsca usterki. Czy to może sama dioda jest uszkodzona lub jakiś element elektroniczny komputera.Proszę o radę.

dodany przez Sławek Marcowski, 11-10-2017 22:54:03

Panie Sławku, nie wiązalibyśmy wyświetlania się komunikatu o usterce z awarią diody. Nie należy wykluczyć, że błąd pojawia się tylko podczas uruchamiania silnika i jest związany choćby ze spadkiem napięcia. Należy przeanalizować parametry pracy silnika podczas uruchamiania i w fazie rozruchu, a przede wszystkim odczytać kod błędu i ustalić możliwe przyczyny. Zapraszamy do najbliższego z naszych serwisów. Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 17-10-2017 14:37:30

Pół roku temu kupiłam nissana Note 2 letniego z salonu nissana i mam z nim wieczne problemy. Nie chcę mi się ju pisać jakie ale ostatni problem to zapaliła się kontrolka silnika. Po diagnostyce komputerowej powiedziano mi że jest to katalizator. Zostawiłam do dalszej naprawy czy analizy i oceniono, że podobno jeżdżę zbyt delikatnie używając dużo tempomat i zaziebilam katalizator który nie osiąga jakiejś tam temperatury. Czy to możliwe że za ostrożna i delikatna jazdę człowiek jest ukarany. Oddano mi samochód i nacieszylam się 1 dzień. W drugim dniu kontrolka się znowu zapaliła mimo, że jeździłam juz na niższym biegu jak mi zalecano i bardziej gazując. Co mam robić w tej sytuacji. Czy to w ogóle możliwe że można zaziębic katalizator. Nikt z moim znajomych nie słyszał o takim określeniu. Proszę pomóżcie. Zaznaczę też, że wizyta była w serwisie nissana. Być może kiedy panowie usłyszeli, że jest jeszcze na gwarancji to chcą jeszcze przedłużyć sprawę do wyczerpania okresu gwarancyjnego. Byłoby to wysoce nieuczciwe.

dodany przez Hanna, 20-10-2017 10:45:35

Pani Hanno, być może faktycznie w Pani aucie występuje problem z katalizatorem; prawdą jest też, że auto lubi, jeśli od czasu do czasu, choć nie za często, pojedzie się nim szybciej po autostradzie. Jednak w tak młodym aucie (na gwarancji) usterka katalizatora, jeśli faktycznie ma miejsce, wynika raczej nie ze zbyt delikatnej jazdy, lecz np. z powodu emisji nadmiernej ilości cząstek stałych przez silnik albo też niewłaściwego procesu spalania spowodowanych usterką innych elementów. Winne może być wiele rzeczy: sonda lambda, przepływomierz, przepustnica – i inne. Może być i tak, iż uszkodzony jest układ kontrolny (sonda za katalizatorem), zaś sam katalizator sprawny. Jeśli nie jeździ Pani WYŁĄCZNIE na bardzo krótkich trasach (typu 2-5 km), to raczej jest Pani niewinna. Katalizator – przynajmniej w większości aut – nie ulega przeziębieniom. Zespół BestDrive

dodany przez BestDrive, 20-10-2017 16:17:46