Pod koniec 2013 roku w sieci BestDrive było 10 serwisów. Jak poinformował Dariusz Wójcik – dyrektor programu BestDrive w bieżącym roku dołączy kolejnych 10 serwisów. – Pozyskiwanie nowych firm idzie sprawnie, gdyż odróżnia nas – od innych branżowych sieci – formuła działania, w której warsztaty pod szyldem BestDrive zachowują dużą niezależność w prowadzeniu biznesu. Dalej są to prywatne firmy wykorzystujące w codziennej pracy bardzo dobrą znajomość uwarunkowań lokalnego rynku.
W opinii Dariusza Wójcika rok 2014 zapowiada się pomyślnie dla rozwoju programu, którym kieruje. Wróćmy jednak do minionego roku, kiedy to do sieci dołączył serwis w Koszalinie – firma Auto Expert.
Tradycje Auto Experta sięgają roku 1978. W międzyczasie zmieniały się szyldy i formy prowadzenia biznesu ale zawsze były to usługi motoryzacyjne. Takie jak: wymiana olejów, płynów eksploatacyjnych i filtrów, wymiana akumulatorów, ustawienie geometrii kół, serwis amortyzatorów, układów hamulcowych, wydechowych oraz serwis klimatyzacji. Oferta obejmowała także usługi oponiarskie.
Dzisiejszy Auto Expert, przy ulicy Brzozowej 26, w centrum przemysłowego Koszalina obok trasy z Gdańska do Szczecina to aż 13 stanowisk przeznaczonych do obsługi aut osobowych i dostawczych, w tym 2 stanowiska wyposażone w nowoczesne urządzenia diagnostyczne marki „Hunter”. Do obsługi samochodów ciężarowych przygotowano 4 stanowiska.
Duży i utwardzony plac manewrowy – to połowa sukcesu, bowiem każdy nasz klient, a w szczególności kierowca ciągnika siodłowego z ogromną naczepą musi swobodnie wjechać i wyjechać z serwisu. Dysponując powierzchnią 4000 m kw. – mówi Piotr Jędrzejewski, dyrektor firmy Auto Expert z Koszalina – nie mamy najmniejszych trudności aby obsłużyć nawet największe zestawy drogowe!
Podstawowa kadra firmy liczy łącznie 16 osób ale dobrą tradycją Auto Experta jest również szkolenie uczniów – młodych kadr mechaników. Na uwagę zasługuje utrzymująca się od lat stabilna załoga.
Od jesieni ubiegłego roku ten serwis w Koszalinie działa w ramach sieci BestDrive. Wyróżnia się atrakcyjną wizualizacją, w której dominują czarne i pomarańczowe barwy zaczerpnięte z logo koncernu Continental. W uroczystości otwarcia uczestniczyli między innymi dyrektor generalny Continental Opony Polska – Piotr Zielak oraz dyrektor sieci BestDrive – Dariusz Wójcik.
Na pytanie: skąd pomysł na BestDrive – Piotr Jędrzejewski odpowiada, że zadecydowały trzy czynniki: zaufanie, ludzie, produkt. – Z COP współpracujemy od 2008 roku. To długi czas na rzetelną ocenę, dokonanie wyboru partnera biznesowego i przystąpienie do sieci serwisów. Gdybym miał krótko podsumować kontakty z COP to powiedziałbym, że są uczciwe i prowadzone po koleżeńsku, a w dzisiejszych rozchwianych czasach to nie jest wcale takie popularne. No i jeszcze produkt czyli opony grupy Continental. Są zawsze na czas w naszym magazynie i mają najmniejszy odsetek reklamacji. Stąd nasza obecność pod szyldem BestDrive – dodaje Piotr Jędrzejewski.
Ale wróćmy jeszcze na chwilę do najnowszego „pomarańczowo-czarnego” serwisu. Dysponuje on ponad 800 m kw. powierzchni magazynowej. Jest przechowalnia opon i kół zostawianych sezonowo przez klientów. Serwis w Koszalinie posiada 10 tys. sztuk opon co gwarantuje krótki czas oczekiwania na awaryjną wymianę lub montaż nowych opon.
Do dyspozycji klientów flotowych jest serwis mobilny Conti360 dyżurujący 24 godziny na dobę ale w związku z tym, że został wyposażony w montażownicę opon do 56 cali świadczy mobilne usługi również w zakresie opon rolniczych, przemysłowych i budowlanych.
– To już tradycja, że gdy otwieramy kolejny serwis BestDrive i trwają uroczyste przemowy to w tym samym czasie tworzy się kolejka aut czekających na wjazd, tym razem do Auto Experta. To dobry znak. Witamy w rodzinie i cieszymy się z faktu, że taka firma jak Wasza pomaga nam tworzyć nowoczesną sieć serwisów w Polsce – powiedział dyrektor Piotr Zielak na zakończenie uroczystości inauguracji działalności najmłodszego serwisu BestDrive.