W Cieszynie nie tak łatwo buduje się domy, a już z pewnością obiekty mające spełniać walory produkcyjno-usługowe. Pofalowany teren i niestabilne podłoże utrudniają prowadzenie inwestycji budowlanych. Niełatwo mieli także właściciele firmy Car-Kris, którzy nomen omen byli trzynastym serwisem przyjętym do sieci BestDrive.
Laryssa Najda-Węglarz i Grzegorz Węglarz w budowę nowego obiektu przy ul. Bielskiej włożyli ogrom serca, nie mówiąc o pieniądzach. Jednak z połączenia obu tych walorów – tak potrzebnych do prowadzenia dobrego biznesu – wyszła perełka. Jak zaznaczył Dariusz Wójcik, dyrektor sieci BestDrive należącej do Continentala, witając przybyłych na otwarcie serwisu gości, ich wysiłek opłacił się w dwójnasób. Uroczystość oddania nowego serwisu nie byłaby pełna, gdyby nie obecność księdza Piotra Beczały, który przed 25 laty udzielał ślubu Państwu Laryssie i Grzegorzowi. Duchowny tak samo jak i gospodarze był wyraźnie wzruszony, przypominając fakty z ich przeszłości i współczesności. Po poświęceniu przedstawiciele Continental Opony Polska w osobach Piotra Zielaka dyrektora generalnego oraz Jerzego Mendali, dyrektora handlowego, właściciele i ksiądz proboszcz uroczyście przecięli wstęgę. Już po przekroczeniu progu nowego serwisu wszyscy z zaskoczeniem zatrzymywali się, by czujnie spojrzeć w górę, gdzie ze ściany wystawał przód samochodu Mini. Wyglądało to tak jakby auto w porę nie wyhamowało i przebiło się przez ścianę serwisu na wysokości około 2,5 metra nad ziemią. Inscenizacja ta robi wrażenie.
– Dla nas to bardzo ważny dzień, czekaliśmy na niego od wielu miesięcy – podkreśliła ze łzami w oczach Laryssa Najda -Węglarz. – Bardzo chciałam podziękować mojej rodzinie, pracownikom, budowlańcom, wszystkim, dzięki którym możemy dzisiaj tutaj stać.
– To dla nas znowu nowa droga życia, nowy rozdział związany z jeszcze wyższą jakością oferowanych usług – dodał nie mniej wzruszony Grzegorz Węglarz. – Zawsze do przodu, zawsze na czele, tak staramy się działać od lat. Tutaj w Cieszynie nasze pomysły są kopiowane przez wielu. Obecnie nie będzie to takie łatwe.
Obiekt zaprojektowano i wykonano z wielką starannością. Wykorzystano do maksimum posiadaną przestrzeń, a nie było jej aż tak wiele. Dlatego też na działce powstał budynek o trzech kondygnacjach. Widać to dopiero po zejściu na poziom bram wjazdowych do warsztatu. Od strony biurowej nie czuje się, jaką kubaturę obejmuje ten obiekt. Oprócz stanowisk do obsługi kół będą także te do mechaniki, a także myjnia. Właściciele żałowali trochę, że miejsce nie pozwoliło im na przygotowanie chociażby jednego miejsca obsługi dla dużych ciężarówek. Na dworze owszem tuż przed bramami wjazdowymi może na jakiś czas stanąć TIR, ale musiałaby być to dosyć krótka wizyta.
Dyrektor Piotr Zielak powitał właścicieli Car-Krisu w rodzinie BestDrive. Podziękował za zbudowanie obiektu o takiej jakości i funkcjonalności.
– To trzeci rok działalności sieci BestDrive w Polsce. Zastąpiliśmy tą nową marką sieć Pneus Ekspert. Pod marką BestDrive budowana jest sieć o zasięgu światowym. Jesteśmy obecni i w Chinach, i USA, i RPA. W Rosji sieci BestDrive na razie nie ma, ale to duży rynek, na który także przyjdzie czas po ustabilizowaniu się sytuacji politycznej – dodał dyrektor generalny COP. – Nowa koncepcja się sprawdza, bo zainteresowanie podpisaniem umowy jest coraz większe. Nasi partnerzy sami się zgłaszają. Do końca tego roku otworzymy kilka kolejnych serwisów pod znakiem BD.
Dyrektor Zielak zaznaczył, że ich celem nie jest ściganie się z innymi. Nie mają ambicji być największą siecią. BestDrive potrzebny jest do zaspokojenia potrzeb zmotoryzowanych klientów w tym także flotowych, dlatego serwisy muszą pokrywać terytorium kraju, aby nie było problemu z dotarciem do nich. Docelowo będzie to kilkadziesiąt stacji w całej Polsce prezentujących wszechstronne możliwości i kompetencje techniczne koncernu Continental.