Flota to nasz żywioł! Pierwsze dwie lokalizacje firmy Bugas znajdowały się przy ulicy Cybernetyki, na warszawskim Służewcu. To tutaj w 1993 roku, dwóch przyjaciół, Witold Baranowski i Artur Gabiński, znających się od czasów wspólnych zabaw na jednym z żoliborskich podwórek, uruchomiło – w małym budynku, na wydzierżawionej powierzchni – warsztat oponiarski. Z czasem okazało się , że ta część miasta zaczyna przemieniać się w krainę biurowców i służbowych aut w podziemnych garażach. Klientów i pracy przybywało coraz więcej. Dlatego też warsztat przeniósł się, po sąsiedzku, do kilka razy większego obiektu z dużym zapleczem magazynowym.
Od samego początku obaj właściciele pracowali razem z załogą na pierwszej linii frontu czyli w bezpośrednim kontakcie z klientami indywidualnymi a później także firmowymi. Dzisiaj z perspektywy minionych lat mówią, że ten czas pozwolił zdobyć solidne doświadczenie zawodowe, które procentuje do dzisiaj.
Po 14 latach działalności na ulicy Cybernetyki, właściciele podjęli decyzję o dalszym rozwoju firmy ale już w oparciu o własny lokal. Jednak zanim sfinalizowano transakcję zakupu ziemi pod budowę minęły dwa lata na poszukiwaniach optymalnej lokalizacji. Wielkość działki musiała być perspektywiczna, umożliwiająca rozwój firmy, teren własnościowy a nie dzierżawiony, sąsiedztwo niekłopotliwe i chodziło także o dobry punkt komunikacyjny na planie miasta. W 2009 roku zakupiono odpowiedni teren inwestycyjny – także na Służewcu – aby można było kontynuować współpracę z dotychczasowymi klientami.
Budowa – jak to się mówi – od gołej ziemi wystartowała w maju 2011 roku. Odbiory techniczne rozpoczęły się w grudniu 2012 roku a na wiosnę 2013 obsługiwano już pierwszych klientów. Podczas całego procesu inwestycyjnego były również takie momenty, gdy załoga serwisu wspomagała prace budowlane aby przyśpieszyć zakończenie inwestycji – o czym z satysfakcją mówią właściciele. To dzięki postawie załogi można było skrócić czas budowy.
Serwis, od 2014 roku działający pod szyldem sieci BestDrive należącej do koncernu Continental, powstał na miarę XXI wieku. Jest w dużym stopniu niezależny od infrastruktury miejskiej. Ma własne ujęcie wody i stację do jej uzdatniania. Obok budynku jest specjalny, podziemny zbiornik przeciwpożarowy połączony z wysokowydajną pompą zasilającą hydranty. Ogrzewanie obiektu jest niezależne od sieci miejskiej. Tylko energia elektryczna jest dostarczana z zakładu energetycznego.
Na hali serwisowej, przy każdym stanowisku obsługującym samochody, działają kamery rejestrujące obraz.
Taki oficjalny zapis obrazu funkcjonuje w firmie od dawna i jest bardzo użytecznym narzędziem, umożliwiającym w każdej chwili weryfikację jakości obsługi klienta i dającym gwarancję, że każdy potencjalny problem na linii: klient – serwis można wyjaśnić ze 100 procentową dokładnością.
BestDrive Bugas jest nowoczesny architektonicznie, przestronny, 3. kondygnacyjny obiekt o powierzchni 1150 m kw. pod dachem, z utwardzonym placem manewrowym wyróżnia się atrakcyjną wizualizacją. Nocą wszystkie napisy na budynku są podświetlone i widać je z daleka. Najlepiej z pobliskiej trasy szybkiego ruchu prowadzącej m.in. do portu lotniczego Okęcie.
W serwisach BestDrive klienci oczekują na odbiór auta na wygodnej kanapie, z filiżanką aromatycznej kawy, a jeżeli przyjechali w towarzystwie dzieci, bo i tak się może zdarzyć, to milusińscy znajdą zajęcie w specjalnie dla nich przygotowanym miejscu do zabawy.
Aktualnie serwis dysponuje 4 stanowiskami wyposażonymi w specjalistyczne maszyny do obsługi aut osobowych, terenowych i dostawczych. To podstawa w profesjonalnej obsłudze pojazdów w sieci BestDrive. Pracuje tutaj m.in. najnowszy model wyważarki „Hunter”. Opatentowana przez producenta technologia testu drogowego przy użyciu rolki dociskowej Road Force pozwala wykonać wyważenie koła oraz test drogowy, za pomocą którego można bardzo dokładnie zdiagnozować ewentualne usterki koła. Obok usług z zakresu serwisowania opon Bugas oferuje naprawy hamulców, klimatyzacji, układu jezdnego, wymianę oleju w myśl hasła sieci BestDrive: Wszystko czego potrzebuje Twoje Auto. Załogę stanowi 10 osób.
Bugas od wielu lat specjalizuje się w obsłudze firmowych flot samochodowych. To jest ich żywioł. – Błyskawicznie reagujemy na potrzeby klientów. Oni dobrze wiedzą, że w sytuacji awaryjnej nie zostawimy ich samych na łasce losu. Wielokrotnie ratowaliśmy ich auta z różnego rodzaju opresji – mówi Artur Gabiński. – Jesteśmy w stanie dopasować się do każdej specyfiki pracy. Możemy dokonywać wymiany opon w serwisie stacjonarnym, wysłać do akcji serwis mobilny lub zorganizować stanowisko pracy w garażu u klienta.
BestDrive Bugas do perfekcji opanował akcję sezonowej wymiany opon w niskich i ciasnych garażach podziemnych biurowców, w których stacjonują auta flotowe. Zwyczajowo to klienci po wcześniejszym umówieniu przyjeżdżają do serwisu na wymianę. A tutaj specjalistyczne wyposażenie serwisu jest transportowane do podziemia biurowca. Tam wszystkie urządzenia są starannie zabezpieczane aby nie pozostawić najmniejszego śladu po ich działalności. Opony flotowe są dowożone z przechowalni większym samochodem dostawczym na teren klienta a stamtąd mniejsza furgonetka na bieżąco transportuje opony do garażu podziemnego. Wszystko dzieje się szybko, planowo, profesjonalnie. Inaczej praca sezonowego…podziemnego warsztatu, przy tej ilości kół do obsłużenia, byłaby niemożliwa. Firmom, a dokładniej ich pracownikom, podoba się ten nowatorski sposób działania serwisu.
Oczywiście nie wszędzie można zorganizować taki przenośny warsztat, dlatego też samochody flotowe , po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub przez Internet, odwiedzają obiekt sieci BestDrive przy ulicy Nowy Służewiec 4. Ta część Warszawy to zagłębie różnego rodzaju dużych firm. A jak jest firma to są auta flotowe, które wymagają fachowej obsługi. I tym sposobem BestDrive Bugas nie narzeka na brak zajęcia przez cały rok.
Na brak pracy nie skarży się również drugi firmowy serwis, pod tą samą nazwą, działający od 1999 roku, po prawej stronie stolicy, przy ul. Radzymińskiej 88. Trzech mechaników, na dwóch stanowiskach obsługuje samochody klientów indywidualnych i flotowych.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że chcąc konkurować na lokalnym rynku nie mogliśmy stać w miejscu zarówno pod względem wyposażenia jak i obsługi klienta – mówią właściciele firmy. – Nieustannie musimy się doskonalić, a sieć BestDrive gwarantowała odpowiadające nam zasady współpracy. Po prostu w odpowiednim czasie i miejscu spotkaliśmy się ze swoimi pomysłami na przyszłość. My ukończyliśmy inwestycję w tym miejscu Warszawy a Continental poszukiwał solidnego partnera do współpracy biznesowej. Dzisiaj, z pełnym przekonaniem możemy stwierdzić, że wejście do rodziny serwisów BestDrive to był naprawdę trafny wybór.