Podczas prestiżowych targów Consumer Electronics Show 2015 (CES) w amerykańskim Las Vegas, Continental zaprezentował inteligentne rozwiązania zwiększającego świadomość i bezpieczeństwo kierowcy.
Podczas targów eksperci Continental przedstawili urządzenia najnowszej generacji wykorzystujące technologię magazynowania i przetwarzanie danych w chmurze. Rozwój innowacji Continental w tej dziedzinie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy na drodze, głównie dzięki stałemu dostępowi do informacji oraz większej kontroli nad pojazdem.
Większa kontrola
Najważniejszą z nowości zaprezentowanych przez koncern Continental był dynamiczny horyzont elektroniczny (e-Horyzont). Powstały we współpracy z firmą IBM, e-Horyzont wykorzystuje technologię chmury lokalizacyjnej HERE. System opiera się na przekształceniu mapy cyfrowej w niezwykle precyzyjny i zbierający aktualne informacje czujnik. Pozwala on na uwzględnienie takich zmiennych jak pogoda, natężenie ruchu, czy roboty drogowe, a także na przekazywanie informacji do podzespołów elektronicznych pojazdu. Dane są zbierane z wielu źródeł z wykorzystaniem techniki crowdsourcingu.
Nowe technologie dostępowe
Udział w targach CES, był również znakomitą okazją do zaprezentowania w jaki sposób zegarek kierowcy może zostać wykorzystany jako wygodne urządzenie sterujące – zdalny kluczyk. Inteligentny zegarek Continental łączy się z najnowszym modelem zdalnego kluczyka dwukierunkowego, wykorzystując technologię Bluetooth. Pozwala on na przesyłanie danych dotyczących pojazdu, danych diagnostycznych i informacji o użytkowniku bezpośrednio do auta. Korzystając z odpowiedniej aplikacji kierowca może na przykład otwierać lub zamykać samochód.
Rozszerzona rzeczywistość
Kolejna innowacja – „Connected Technician”, to rozwiązanie Continental wykorzystujące aplikację na tablety, umożliwiającą nawiązanie łączności z pojazdem za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej serwisant w warsztacie jest prowadzony krok po kroku przez cały proces określania przyczyn usterek i wykonywania napraw. W ten sposób ma zawsze pod ręką wszystkie instrukcje robocze, dane o uszkodzonych podzespołach lub zalecenia serwisowe. Profesjonalny system diagnostyczny pozwala na automatyczne rozpoznanie modelu i typu pojazdu, wykrycie problemów oraz udostępnienie pełnych informacji technicznych o aucie. Intuicyjna obsługa przekłada się na prostsze, szybsze i dokładniejsze określanie przyczyn usterek oraz wykonywanie napraw, a także na optymalne planowanie czynności serwisowych. Na targach CES Continental zaprezentował również w jaki sposób sterowane głosem aplikacje wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości pozwalają na jeszcze wydajniejszą pracę serwisanta – bez konieczności obsługi ręcznej.
Czujniki otoczenia
W 2014 roku amerykańska agencja NHTSA wydała rozporządzenie, zgodnie z którym wszystkie samochody osobowe, do 2018 roku, będą musiały zostać wyposażone w rozwiązania zapewniające widoczność z tyłu pojazdu (kamery tylne), stosowane dodatkowo jako rozwiązania awaryjne. Celem rozwoju tej technologii jest umożliwienie jazdy całkowicie zautomatyzowanej. Służy temu również zintegrowany system czujników i kamer System Surround View od Continental, zapewniający pełny, 360-stopniowy widok wokół całego pojazdu. Połączenie tej technologii z aktywnym rozwiązaniem w zakresie hamowania (Advanced Driver Assistance System) może istotnie przyczynić się do radykalnego ograniczenia liczby ofiar wypadków w trakcie cofania.
Telematyka i przyszłość podróży według Continental
Continental od niemal dwudziestu lat pracuje nad rozwiązaniami, które umożliwiają internetową wymianę danych dotyczących pojazdu. Jeszcze w tym roku na amerykańskim rynku pojawią się pierwsze auta wyposażane w najnowszy moduł telematyczny made In Continental. Zapewnia on przesył danych w standardzie LTE i pozwala na korzystanie z szeregu usług łączności z użyciem systemu STARLINK, wykorzystywanym przez firmę Subaru. I to właściciele samochodów Subaru, jako pierwsi, będą mogli korzystać z usług automatycznego powiadamiania o kolizji, zdalnego sterowania pojazdem (np. otwierania i zamykania go za pomocą smartfona), a także będą otrzymywać miesięczne raporty na temat stanu pojazdu i jego kluczowych parametrów.
Na targach CES 2015 zaprezentowane zostały rozwiązania Continental wykorzystujące zdobycze nowoczesnej techniki i rozwój Internetu. Dzięki nim, auta stają się bezpieczniejsze i bardziej wydajne w zakresie eksploatacji.