Opony są duże, dość ciężkie i nie da się ich samodzielnie zamontować. A jednak opony przez internet kupuje się wyjątkowo wygodnie i szybko, a jednocześnie można liczyć na dobrą cenę. Co jeszcze powoduje, że właściciele aut wolą kupić opony przez internet niż zamawiać je w warsztacie wulkanizacyjnym?
Może się wydawać, że wszystkie opony są do siebie podobne: gumowe, czarne, okrągłe… No i oczywiście występują w różnych rozmiarach, a rozmiar opon musi być dopasowany po pierwsze, do samochodu, a po drugie, do felg. Być może najłatwiej udać się do dowolnego warsztatu wulkanizacyjnego i po prostu… kupić opony. W takiej sytuacji jest jednak ryzyko, że kupimy albo nie te opony, jakie najbardziej chcieliśmy kupić, albo zapłacimy nieco więcej niż w sytuacji, gdy kupilibyśmy opony przez internet.
Oto bowiem fakt, że opony są duże, co może się wydawać przeszkodą przy zamawianiu przesyłki, jest problemem także dla warsztatów wulkanizacyjnych sprzedających opony stacjonarnie. Nie ma takiej możliwości, by jakiś warsztat miał na stanie dostępne od ręki wszystkie możliwe modele czy choćby rozmiary opon. Wystarczy uświadomić sobie, że dany model opon w określonym rozmiarze oferowany jest w kilku wersjach różniących się indeksem prędkości, nośnością, dodatkowymi funkcjami jak np. odpornością na przebicia czy zoptymalizowaniem do aut określonej marki – gdyby warsztat chciał mieć po jednym komplecie opon danego modelu w określonym rozmiarze w każdej wersji, to już byłoby to np. 40 opon. Pomnóżmy to przez kilkadziesiąt, lekko licząc, rozmiarów opon – i robi się naprawdę dużo, prawda? Teraz pomnóżmy to przez kilkadziesiąt marek oponiarskich, a przecież każda z marek oferuje różne modele opon, niektóre występują w takich samych rozmiarach.
To oczywiste: nie da się mieć wszystkich możliwych modeli opon dostępnych od ręki, Można co najwyżej przyjąć zamówienie na dowolną oponę i zrealizować je np. w ciągu dnia lub dwóch. Co jasne, nie da się także mieć wszystkich możliwych modeli opon we najniższej cenie…
Z punktu widzenia kupującego opony wygląda to tak: pojadę do sklepu, zobaczę, co mogą mi zaoferować i za ile, ale na miejscu w kilka minut nie potrafię zdecydować się na optymalną opcję. Albo wezmę, co mają na stanie, albo coś zamówię i będę musiał wrócić do serwisu za dzień lub dwa, może za kilka dni. Strata czasu. W tym samym czasie mogę usiąść przy komputerze, porównać ceny, wybrać dowolny model opony, zapłacić i mieć pewność, że za dzień lub dwa przywiozą mi je do domu. Opony owszem, są duże i ciężkie, ale jednocześnie są dość odporne na wstrząsy, ryzyko uszkodzenia w transporcie jest minimalne. Zresztą co mnie to, jako klienta, interesuje? Mam dostać dobry towar i już! I jeszcze jedno: gdy kupuję cztery opony, najczęściej za przesyłkę nie płacę – rozliczenie z kurierem i zapłatę za przesyłkę bierze na siebie dostawca.
No ale opon nie zamontuję sobie sam – muszę je zmieścić w bagażniku i zawieść do serwisu, muszę się z tym serwisem wcześniej umówić. Teraz dochodzimy do najwygodniejszej z możliwych formy kupowania opon: zamawiam je przez internet (np. w sklepie na stronie www.bestdrive.pl), a jednocześnie umawiam odbiór tych opon i montaż w wybranym przez siebie serwisie. Ta procedura bywa skomplikowana, ale akurat we wspomnianym serwisie jest dość prosta: oferuje on różne marki opon koncernu Continental czytelnie podzielone na opony budżetowe, klasy średniej i klasy premium, które, co oczywiste różnią się cenami. Wybór ograniczony, a jednocześnie pełny – w kilka minut wybieram towar, zamawiam, płacę i o umówionej porze jadę po odbiór. Jeśli mam opony sezonowe i z akurat zdejmowanym kompletem nie mam co zrobić, to zostawiam je w przechowalni serwisu do jesieni, a jeśli chcę – zabieram je do domu. Bez czekania w kolejce zmieniają mi opony i po problemie!
Opony przez internet? Jeśli o mnie chodzi – tylko tak!