Na przykładzie serwisu „Krys” z 40 tysięcznego Oświęcimia, wyraźnie widać, że lokalne media mogą być potężnym sprzymierzeńcem firmy, która po wielu latach działalności, radykalnie odmienia swoje oblicze z pomocą światowego koncernu.
Wystarczyło aby w portalu: FaktyOświęcim.pl ukazała się bogato ilustrowana, zgrabnie opisana relacja z wizyty w nowoczesnym, barwnym serwisie, a już niebawem można było odnotować ambitny wynik medialny w postaci 8 tys. wyświetleń. To oczywiście przełożyło się także na wizyty klientów, którzy w ten sposób odkryli najnowszy serwis BestDrive w Polsce a wraz z nim nowoczesne wyposażenie, wysoką jakość obsługi, rodzinną atmosferę i smak aromatycznej kawy w Biurze Obsługi Klienta.
Sukces branżowy i medialny
Od jesieni br. firma należąca do Krzysztofa Borowczyka działa w barwach sieci BestDrive należącej do koncernu Continental. Na uroczystość otwarcia przyjechał do Oświęcimia, Thomas Nacke z centrali koncernu, związany z tą firmą od blisko 40 lat. Globalna rodzina serwisów BestDrive jest duża i znana na świecie. „Kiedy zaczynaliśmy jej budowanie, ponad 10 lat temu, chcieliśmy stworzyć nową markę, związaną z koncernem Continental. Oferta BestDrive w danym kraju nigdy nie jest kopią działań biznesowych importowaną z innych odległych rynków, ale powstaje na podstawie solidnej, pogłębionej analizy potrzeb i oczekiwań właścicieli lokalnych serwisów” – powiedział Thomas Nacke podczas inauguracji działalności nowego serwisu.
Wracając do historii firmy „Krys” należy napisać, że wszystko zaczęło się w 1993 roku od jednostanowiskowego garażu obok domu rodzinnego Krzysztofa Borowczyka. Po trzech latach nastąpiła przeprowadzka do nowo powstałego warsztatu. Dzisiaj powierzchnia całego obiektu to 350 m kw. pod dachem. W środku są 4 stanowiska do obsługi aut osobowych i dostawczych ( w tym 3 do napraw mechanicznych i serwisowania opon a jedno z wyposażeniem diagnostycznym ). Załogę stanowi 5 mechaników a Biurem Obsługi Klienta dowodzi osobiście właściciel firmy.
Serwis jest wyposażony w specjalistyczne urządzenia m.in. świeżo zakupiony sprzęt firmy John Bean. Obok serwisowanie opon w ofercie usług znajdziemy m.in. remonty silników, naprawy hamulców, geometrię kół, wymianę akumulatorów i płynów eksploatacyjnych. Licznymi klientami warsztatu są także motocykliści. Od 1997 roku firma „Krys” oferuje całodobowo usługi z zakresu pomocy drogowej. Tutaj dużą grupę klientów stanowią zmotoryzowani zagraniczni turyści, którzy bardzo licznie ( 1, 7 mln osób rocznie ) odwiedzają Muzeum Auschwitz-Birkenau. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, iż serwis znajduje się w odległości 3 km od parkingu przy muzeum to mobilne wizyty mechaników od „Krysa” nie są tutaj rzadkością.
Wśród takich klientów była również para młodych Francuzów z dwoma psami, którzy przybyli do Oświęcimia, kamperem Fiat Ducato, w ramach realizacji ambitnego planu odwiedzenia wszystkich krajów europejskich. Pech chciał, że na polskich drogach odmówił posłuszeństwa wał napędowy. W związku z tym, że na zamówione części zamienne należało poczekać do następnego dnia – turyści z Francji zaparkowali kampera na terenie serwisu oraz otrzymali dostęp do energii elektrycznej i innych potrzebnych mediów. Następnego dnia po sprawnie przeprowadzonej naprawie auto ruszyło w dalszą drogę a właściciel serwisu, oprócz zapłaty za ożywienie Ducato otrzymał w podzięce butelkę wyśmienitego francuskiego trunku.
Na pytanie skąd pomysł na BestDrive – Krzysztof Borowczyk odpowiada, że „prosto od Adama Zająca, regionalnego handlowca Continental Opony Polska”. – Adama znam długie lata i w myśl zasady, iż to ludzie budują obraz firmy, jego argumentacja dotycząca korzyści wynikających z przystąpienia do sieci BestDrive okazała się nadzwyczaj skuteczna. Od pomysłu do podpisania umowy minęły zaledwie dwa miesiące, tak jakbym przeczuwał, że to co nastąpi później będzie początkiem międzygalaktycznej podróży – a ja lubię podróże. Proszę sobie wyobrazić taki moment, w którym serwis, który znam od dawna, jest już przebudowany, zmodernizowany i gotowy do ponownego otwarcia. Zapada zmierzch i nagle zostaje włączone podświetlenie całego obiektu. Pierwszy raz to widzę i jestem oszołomiony, zafascynowany i szczęśliwy. Przepiękny widok – a dla mnie, i nie ma w tym przesady, ukoronowanie dotychczasowej 23 letniej pracy w branży! Jednak nie tylko ja się zachwycam serwisem BestDrive na ulicy Kamieniec 1 w Oświęcimiu. Dotychczasowi i nowi klienci zgodnie twierdzą, że „odskoczyliśmy od konkurencji”. A jakie „fury” i „bryki” teraz do nas przyjeżdżają …