Opony

2015.04.13

Salon Genewski 2015 na…oponach Continental

Miniony rok był dla koncernu Continental, jako dostawcy opon na potrzeby pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji. Ogumienie Continental można było podziwiać na samochodach niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show 2015.

Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na tegorocznym salonie motoryzacyjnym „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na przyjętych z entuzjazmem nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zwiedzający mogli zauważyć produkty z logo Continental nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich (nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross).

Od wielu lat Continental zajmuje silną pozycją wśród dostawców opon na pierwsze wyposażenie do europejskich fabryk czołowych producentów aut. Aktualnie udział koncernu przekracza tutaj 30 procent.

Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek wtórny. Wielu producentów aut z wyższej półki umieszcza na boku montowanych opon symbole, które informują, że dany model ekskluzywnego ogumienia został przez nich zatwierdzony do produkcji.

Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej tamtejszego rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.