Opony

2016.03.22

VIII Forum BestDrive – Wiedza i technika

Tegoroczne Forum BestDrive, które odbyło się w pierwszych dniach marca 2016 roku, miało dwie części. Pierwszą – polską poświęcono na poszerzenie wiedzy fachowej, wymianę poglądów i doświadczeń oraz prezentację kierunków rozwoju sieci serwisów BestDrive należącej do koncernu Continental. Natomiast drugą część spotkania zaplanowano w Czechach a konkretnie w fabryce opon. Tam blisko 50 osobowa grupa przedstawicieli serwisów BestDrive z całej Polski mogła z bliska zapoznać się z kolejnymi etapami produkcji najnowocześniejszych technologicznie opon UHP ( Ultra High Performance ) i jednocześnie powiększyć wiedzę techniczną.

Współgospodarzami polskiej części Forum byli Państwo Ewa i Piotr Ozimek, właściciele firmy Epo-Trans-Serwis z siedzibą w Tychach, pracującej od 2014 roku w barwach BestDrive. To obiekt o powierzchni 1,5 tys. m kw. pod dachem, zatrudniający 25 osób, obsługujących auta osobowe, dostawcze i ciężarowe. Po sąsiedzku ma swoją potężną bazę firma Epo-Trans-Logistic S.A., której prezesem Zarządu jest Piotr Ozimek. Spółka zajmuje się międzynarodowym transportem i spedycją. Dysponuje flotą 200 ciągników z naczepami.

Gościnne wnętrza Epo-Trans-Serwisu były miejscem bezpośredniej wymiany doświadczeń, wniosków, nowatorskich rozwiązań, praktycznych spostrzeżeń, przedstawicieli firm działających w ramach polskiej sieci BestDrive. A wszystko to celem doskonalenia obsługi klientów.

„- To bardzo cenne – mieć taką możliwość spotkania się w jednym miejscu osób, które na co dzień pracują często w odległych miejscach w kraju, a teraz mogą osobiście umocnić chociażby więzy przyjaźni” – podkreślali uczestnicy marcowego spotkania. W Tychach rozstrzygnięto także kolejną edycję „Konkursu na najlepszy serwis BestDrive”. Ocenianymi kryteriami były: jakość działania, czystość obiektu i przestrzeganie procedur obsługi klienta. W 2015 roku zwyciężył serwis Masz-Gum z Gostynia ( Wielkopolska ) pracujący od 2014 roku w sieci BestDrive. Za docenienie pracy serwisu podziękował, w imieniu 20 osobowej załogi – Hieronim Dolata, współwłaściciel firmy.

Następnie Dariusz Wójcik, dyrektor sieci BestDrive w Polsce, przekazał uczestnikom Forum najnowsze informacje dotyczące rozwoju sieci warsztatów szybkiej obsługi serwisowej należącej do koncernu Continnetal i bazującej na jego wieloletnim doświadczeniu. Na koniec 2015 roku w Polsce działało 30 serwisów BestDrive. W tym roku, zgodnie z planem, ta liczba zwiększy się o 10 serwisów!

– Budując struktury BestDrive w Polsce kładziemy nacisk na jakość pracy i obsługi klienta. Dlatego też inwestujemy w nowoczesne technologie m.in. po to, aby wspierać rozwój partnerów handlowych sieci – mówił Dariusz Wójcik.

Kolejnego dnia, zwiedzając największą, europejską fabrykę koncernu Continental w czeskich Otrokovicach , rozlokowaną na powierzchni 740 tys. m kw. i zatrudniającą 4,5 tys. osób z roczną produkcją 20 mln opon osobowych i milionem opon ciężarowych – uczestnicy Forum obejrzeli wydziały pracujące na potrzeby produkcji zaawansowanego technologicznie ogumienia UHP zapewniającego kierowcom największe prędkości i bezpieczeństwo na drodze!

Zgodnie z prognozami ekspertów rynek opon dla samochodów o wysokich osiągach z segmentu UHP będzie rozwijał się, w najbliższym czasie, w tempie 10 procent rocznie. I to już widać w statystykach sprzedaży ogumienia.

Podczas pobytu w Otrokovicach, polscy goście wysłuchali prezentacji na temat historii i dnia dzisiejszego fabryki a także zjedli obiad z załogą przedsiębiorstwa. Pobyt w Czechach był także znakomitą okazją do spotkania z kierownictwem czeskiego oddziału sieci BestDrive, która wystartowała tutaj w 2010 roku. Dzisiaj dysponuje 70 własnymi serwisami i 100 działającymi na zasadach franchisingu. Roman Sabol, dyrektor czeskiej sieci BestDrive , w swojej prezentacji dotyczącej rozwoju sieci poinformował m.in. o tym, że spośród wszystkich sieci serwisów oponiarskich działających u naszych południowych sąsiadów, BestDrive obsługuje najwięcej flot samochodowych.