Układ jezdny

2014.02.24

Stuki w zawieszeniu – 5 najważniejszych przyczyn

Wraz z zakończeniem sezonu zimowego warto zdecydować się na kontrolny przegląd auta. Należy zwrócić szczególną uwagę na zawieszenie ponieważ jest najbardziej narażone na uszkodzenia podczas jazdy po zaśnieżonych drogach pełnych nierówności. O tym, że coś niedobrego dzieje się z pojazdem świadczyć mogą odgłosy stukania w zawieszeniu Poznaj 5 najważniejszych przyczyn niepokojących odgłosów, by przekonać się, że nie można ich bagatelizować.

Przednie zawieszenie najbardziej narażone
Odgłosy stukania pojawiają się najczęściej w przedniej części zawieszenia. Jest to spowodowane głównie większym obciążeniem wynikającym z umiejscowienia silnika oraz układu kierowniczego. Z obserwacji naszych mechaników wiemy, że zwykle stukania są diagnozowane po prawej stronie. Może to wynikać po części z faktu, że zwyczajowo prawa strona jezdni jest bardziej nierówna niż jej środek, a i częściej prawą stroną auta wjeżdżamy na krawężniki np. przy wykonywaniu manewru parkowania.

  1. Tuleje przedniego wahacza
  2. Sworznie wahacza
  3. Tulejki stabilizatora
  4. Końcówka drążka kierowniczego
  5. Sprężyny

Gdy słyszysz stuki…
Jeśli słyszymy stukanie w zawieszeniu , warto przeprowadzić wstępną interpretację tych niepokojących odgłosów. Następnie powinniśmy dla własnego dobra przekazać pojazd w ręce profesjonalnych mechaników samochodowych. Nasi specjaliści przeprowadzą kompleksową diagnostykę poszczególnych elementów zawieszenia i – w zależności od potrzeb – dokonają naprawy lub wymiany uszkodzonych części.